کانادا 1

مدرک زبان فرانسه مورد نیاز کانادا چیست؟ همه نکات مهم

گاما

در این مطلب یاد می گیرید که چه مدرک زبان فرانسه ای برای کشور کانادا نیاز دارید (سفر، مهاجرت، تحصیل)

حتما بخوانید: برای کانادا آیلتس آکادمیک یا جنرال بهتر است؟

آزمون TEF: تسلط بر زبان فرانسه و ورود سریع

اگر در فکر مهاجرت از طریق ورودی فوری هستید، باید قادر باشید حداقل به یکی از زبان های رسمی کانادا، انگلیسی یا فرانسوی صحبت کنید. تنها آزمونی که تسلط شما در فرانسه را برای ورودی سریع به اثبات میرساند آزمون (d’Évaluation du Français (TEF کانادا است. فرانسوی زبانها برتری های بیشتری در ورودی سریع دارند.

آزمون TEF چیست؟

تمامی مهاجران که از طریق سیستم ورودی سریع اقدام میکنند باید در یکی از زبان های انگلیسی ی فرانسوی تسلط داشته باشند. آزمون test d’Évaluation du Français یا TEF کانادا تنها راه اثبات تسلط شما به زبان فرانسوی است، پس اگر میخواهید این موضوع را ثابت کنید باید در این آزمون قبلی کسب کنید.

آزمون TEF چهار مهارت را ارزیابی میکند: گفتاری، خوانداری، نوشتاری و شنیداری. این آزمون در کشورهای مختلفی در سرتاسر دنیا برگزار میشود با این حال به علت محدودیت فضا داوطلبان عموما مجبور به پیش ثبت نام هستند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

حتما بخوانید: مؤثر ترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل با کمک ۱۲ ترفند عالی

ورودی سریع شامل سه برنامه مهاجرتی متفاوت است که هر کدام حداقل دانش زبانی متفاوتی را میخواهند( در جدول زیر بخوانید.) با این حال رقابت در ورودی سریع بسیار بالاست لذا داوطلبانی که امتیاز بیشتری داشته باشند شانس موفقیت بیشتری دارند.

کارگران سطح فدرال(FWS) تجار سطح فدرال(FST) کلاس تجربی کانادایی(CEC)
خوانداری ۲۰۷-۲۳۲ ۱۲۱-۱۵۰ ۱۵۱-۱۸۰
شنیداری ۲۴۹-۲۷۹ ۱۸۱-۲۱۶ ۱۸۱-۲۱۶
گفتاری ۳۱۰-۳۴۸ ۲۲۶-۲۷۰ ۲۲۶-۲۷۰
نوشتاری ۳۱۰-۳۴۸ ۱۸۱-۲۲۵ ۲۲۶-۲۷۰

توجه داشته باشید که تمامی آزمون های زبان تنها ۲ سال از تاریخ قبولی اعتبار دارند.

TEF چطور بر ورودی سریع تاثیر میگذارد؟

آنهایی که علاقمند استفاده از ورودی سریع هستند باید پروفایل ورودی سریع را تکمیل کنند. در قسمتی از آن پروفایل داوطلبان باید نتیجه آزمون های زبان بین المللی خود را وارد کنند. بر مبنای پروفایل ورودی سریع تکمیل شده به داوطلبان امتیازی از ۱۲۰۰ داده میشود که به آن امتیاز سیستم مفهومی رتبه بندی یا امتیاز CRS میگویند.

تمامی داوطلبان ورودی سریع باید مدرک زبان داشته باشند. با این حال، آنهایی که مدرک زبان فرانسه از امتحان TEF داشته باشند نسبت به بقیه برتری هایی دارند. اول اینکه اگر داوطلبی نتیجهTEF خود را سطح ۷ یا بالاتر(CLB) ثبت کند، امتیاز بیشتری برای زبان فرانسه دریافت میکنند.

حتما بخوانید: ۸ نرم افزار آموزش زبان فرانسه آیفون و اندروید (ویژه فارسی زبانان)

علاوه بر این با ثبت کردن زبان فرانسوی داوطلب امکان ثبت نام کردن در برنامه های داوطلبانه استانی(PNP)، مثل آنچه در اونتاریو وجود دارد، نیز خواهد داشت.

امکانات بیشتری برای فرانسوی زبانها وجود دارد؟

آنهایی که به زبان فرانسوی صحبت میکنند، میتوانند در برنامه های مهاجرتی دیگر نیز شرکت کنند. مخصوصا، استان فرانسوی زبان کبک تعدادی برنامه مهاجرتی دارد که برای کارگران فرانسوی زبان است. به عنوان مثال، برنامه کارگران حرفه ای کبک(QSW) برنامه ای رقابتی است که به آنهایی که زبان فرانسوی میدانند برتری هایی میدهد.

جالب است بدانید که برنامه های مهاجرتی کبک TEF کانادا را برای بررسی داوطلبان نمیپذیرد. در عوض، کبک از آزمون

Test d’Évaluation de Français pour l’accès au Québec (TEFAQ)

استفاده میکند.

حتما بخوانید: چطور شروع به یادگیری زبان فرانسه کنیم؟ در هر سطح کدام عناوین اولویت دارند؟

زبان های دیگری هم برای ورودی سریع وجود دارد؟

آنهایی که میخواهند با توانایی زبان انگلیسی خود از ورودی سریع استفاده کنند باید یکی از دو آزمون زبان انگلیسی مورد تایید استفاده کنند. این دو آزمون IELTS ،که در اکثر کشورها برگزار میشود، و CELPIP که تنها در کانادا، آمریکا، هندوستان، امارات متحده عربی، و فیلیپین برگزار میشود، هستند.

قصد مهاجرت یا تحصیل در خارج از کشور را دارید؟ حتما بخوانید

زبانمهر

حتما بخوانید!

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست