تلفظ انگلیسی

چگونه تلفظ انگلیسی خود را تقویت کنیم؟ (بهترین روش)

گاما

زبان انگلیسی دارای ۴۴ صدای مختلف است. بنابراین اصلا جای تعجب نیست که یادگیری آنها زمان ببرد! یادگیری صداهایی مانندr ، l ، th یاv دشوار است. تمرین روزمره می تواند تلفظ انگلیسی شما را بهبود ببخشد. برای یادگیری کلمات می توانید از فلش کارتها استفاده کنید. همچنین برای یادگیری لحن و ریتم می توانید ازفیلم ها و ویدئوها تقلید کنید و اگر شک داشتید از یک فرد بومی کمک بخواهید.

بخش۱: تمرین واژگان و هجاهای دشوار

تمرین جلوی آینه

۱- حالت دهان و زبان مناسب را برای تولید هر صدا یاد بگیرید. در مورد شکل صحیح دهان و زبان در تولید هر صدا مطالعه کنید و یا یک فرد بومی را هنگام صحبت کردن تماشا کنید. سپس، در یک آینه نگاه کرده و سعی کنید آن شکل را تقلید کنید.

  • به جایی که باید زبان یا دندان خود را قرار دهید نیز توجه کنید زیرا می تواند تلفظ صداها را تغییر دهد.
  • فیلم های آنلاین آموزش زبان انگلیسی برای یادگیری شکل صحیح دهان، زبان و دندان در زمان تولید صداها بسیار کاربردی هستند.

۲- برای تولید صدای R لبهای خود را گرد کنید. وقتی صحبت می کنید لب ها را کمی به سمت جلو و زبان خود را به سمت وسط دهان بکشید.

  • پس از تمرین حرف R به تنهایی سعی کنید تلفظ کلماتی مانند right، sorry و road را تمرین کنید.

تلفظ در زبان انگلیسی

۳- برای تلفظ صدای L زبان خود را پشت دندان خود بچسبانید. نوک زبان شما باید سقف دهان درست پشت دندان های جلویی بالا را لمس کند. دهان خود را باز کنید اما با آن شکلی ایجاد نکنید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

  • ابتدا با گفتن la ، laچندین بار تمرین کنید. پس از اتمام این کار، سعی کنید کلماتی مانند light، love و lamp را تلفظ کنید.

تلفظ th  در زبان انگلیسی

۴- برای تلفظ th زبان خود را بین دندان های خود قرار دهید. برای تولید صدای th، زبان خود را دقیقاً زیر دندان های بالا قرار دهید، اما دندان ها را لمس نکنید. همانطور که آن را تلفظ می کنید، هوا باید بین زبان و دندان های بالا جریان داشته باشد.

  • تلفظ th را چندین بار تمرین کنید. سپس سعی کنید کلماتی مانند that ، this و teeth را بگویید.

تلفظ v

۵- دندانهای بالا را روی لب خود قرار دهید تا صدایv ایجاد شود. با ایجاد این صدا، باید احساس کنید که دندان ها و لب های شما می لرزند. با تلفظ کلماتی مانند very، voice و love تمرین کنید.

  • پس از یادگیری تلفظv ، خود را با کلماتی مانندverve یاvolvo به چالش بکشید.

حتما بخوانید: لهجه آمریکایی بهتره یا بریتیش؟ ما ایرانی ها کدام را انتخاب کنیم؟

بخش ۲: مطالعه تلفظ انگلیسی

۱-هر روز یک متن را با صدای بلند بخوانید. مهم نیست که در چه مرحله از یادگیری باشید، تمرین روزانه برای شما بسیار ضروری خواهد بود. یک مجله، یک سایت خبری آنلاین یا کتاب را انتخاب کنید و هر روز آن را با صدای بلند بخوانید.

  • با خواندن برای خودتان شروع کنید. وقتی پیشرفته تر شدید، از یک فرد بومی یا معلم انگلیسی خود بخواهید که به شما گوش دهد.

۲- برای اینکه بتوانید پیشرفتتان را ارزیابی کنید صدای خود را ضبط کنید. از یک اپلیکیشن یا ضبط صدا استفاده کنید. دکمه ضبط را فشار دهید و به زبان انگلیسی صحبت کنید. وقتی تمام شد، مجددا آن را فشار دهید. وضعیتتان چگونه است؟ کلماتی را که باید تمرین کنید را مشخص کنید.

  • چیزی برای خواندن پیدا کنید، مانند یک مجله، یک شعر یا یک وبلاگ.
  • برای مقایسه صدای ضبط شده خود با یک فرد بومی، یک شعر معروف را با صدای بلند بخوانید. سپس آن را با صدای یک فرد بومی مقایسه کنید. نظرتان چیست؟
  • اگر در یک کلاس انگلیسی هستید، از معلم خود بخواهید که به صدای ضبط شده شما گوش دهد. از او درباره نحوه تقویت تلفظ و لهجه خود راهنمایی بخواهید.

۳- از یک برنامه دیکته استفاده کنید. برخی برنامه ها کلمات گفتاری شما را به متن تبدیل می کنند و اگر چیزی را به اشتباه تلفظ کنید، به شما اطلاع می دهند. می توانید از یک برنامه ترجمه مانند Google Translate، یک برنامه یادگیری زبان مانند Dictation.io یا یک برنامه دستیار الکترونیکی مانند Siri یا Alexa استفاده کنید.

  • اگر یک کلمه را به اشتباه تلفظ کنید، این برنامه ها با پرسیدن اینکه آیا منظور شما کلمه دیگری بوده است، شما را اصلاح خواهند کرد.

۴- تلفظ عبارات دشوار را تمرین کنید. عباراتی که بدلیل داشتن صداهای مشابه زیاد تلفظ دشواری دارند را تمرین کنید. این یک روش عالی برای تمرین مهارت ها برای زبان آموزان پیشرفته است. سعی کنید عبارات زیر را به طور صحیح بگویید. سپس وقتی روی آنها مسلط شدید، سرعت خود را بالا ببرید.

  • She sells sea shells on the sea shore.
  • Peter Piper picked a peck of pickled peppers.
  • Red lorry, yellow lorry, red lorry, yellow lorry.

یک انگلیسی زبان بومی را به عنوان دوست خود پیدا کنید

۵- یک انگلیسی زبان بومی را به عنوان دوست خود پیدا کنید. یک دوست زبانی می تواند از طریق انجام مکالمه با شما در یادگیری مهارت صحبت کردن به صورت طبیعی کمک کننده باشد. از دوست خود درخواست کنید که تلقظ های اشتباه شما را اصلاح کند.

  • به دنبال یک دوست زبانی در یک سایت آنلاین penpal باشید. می توانید از او بخواهید با شما تماس صوتی یا تصویری داشته باشد.
  • اگر در یک کلاس انگلیسی هستید، از معلم خود بخواهید در پیدا کردن یک دوست انگلیسی زبان به شما کمک کنند. ممکن است او از یک برنامه مبادله ای که می توانید در آن ثبت نام کنید آگاهی داشته باشد.

بخش۳: یادگیری کلمات

۱-تلفظ کلمات را در فرهنگ لغات جستجو کنید. فرهنگ لغت های آنلاین، مانند Dictionary.com یا MacMillan Dictionary، اغلب نمونه های صوتی را برای هر کلمه ارائه می دهند. برای گوش دادن کافی است روی نماد بلندگو کلیک کنید. روش دیگر: اگر با الفبای آواشناسی بین المللی IPA)) آشنایی دارید، علائم تلفظ را بخوانید.

تمام هجاهای یک کلمه را تمرین کنید

۲- تمام هجاهای یک کلمه را تمرین کنید. برای کلمات دشوار، ابتدا آنها را به قسمت های جداگانه تقسیم کنید و تلفظ هر بخش را قبل از تلفظ کل کلمه به طور جداگانه تمرین کنید.

  • برای آزمایش اینکه چند هجا در یک واژه خاص وجود دارد، دست خود را درست زیر چانه خود قرار دهید. تعداد دفعاتی که چانه شما هنگام صحبت کردن دستتان را لمس می کند را بشمارید. هر لمس یک هجا است.
  • به عنوان مثال، اگر شما واژه apple را تلفظ کنید، باید آنرا به هجاهای زیرتقسیم کنید: ap / ple.

برای هر کلمه فلش کارت تهیه کنید.

۳- برای هر کلمه فلش کارت تهیه کنید. کارتها را در مجموعه های ۱۰ تایی حفظ کنید. این کار به شما کمک می کند معنی و تلفظ کلمات را به صورت همزمان بیاموزید. با استفاده از کارتهای یادداشت می توانید برای خود فلش کارت درست کنید یا از یک برنامه فلش کارت در تلفن همراه خود استفاده کنید.

  • به فلش کارتهای خود تصویر اضافه کنید. این کار باعث می شود کارت های شما مؤثرتر باشند.

۴- نحوه تلفظ هر کلمه را یادداشت کنید. روی هر فلش کارت تلفظ هر هجا را یادداشت کنید. وقتی مطالعه می کنید این به شما کمک می کند تلفظ کلمه را به خاطر بیاورید. ۲ روش برای انجام این کار وجود دارد:

  • اگر با IPA آشنایی دارید، IPA هر کلمه را یادداشت کنید. می توانید آن را در فرهنگ لغت های انگلیسی پیدا کنید.
  • اگر با IPA آشنا نیستید، نحوه تلفظ کلمه را به زبان خودتان یادداشت کنید. اگر چه این روش ممکن است غیرقابل اعتماد باشد، اما می تواند در به خاطر سپردن کلمات به شما کمک کند.

هجاهایی که باید استرس داشته باشند را مشخص کنید.

۵- هجاهایی که باید استرس داشته باشند را مشخص کنید. در زبان انگلیسی، هجاهای خاصی در هر کلمه استرس دارند. در زمان درست کردن فلش کارتهای خود، توجه داشته باشید که کدام هجا باید مورد تاکید قرار بگیرد. می توانید روی آن هجا یا زیر آن خطی بکشید، یا حروف آن را با حروف بزرگ بنویسید. این هجا باید با تأکید بیشتر یا کمی بلندتر از سایر بخش ها تلفظ شود.

  • در زبان انگلیسی قوانین مربوط به استرس می توانند بسیار متفاوت باشند. در اسم های ۲ بخشی (مانند water) یا صفت هایی (مانند yellow)، استرس روی اولین هجا است. در فعل های ۲ بخشی (مثل relax) ، بخش دوم مورد تأکید قرار می گیرد.
  • در کلماتی که بیش از ۳ هجا دارند، پسوند (یا انتهای کلمه) مشخص می کند که کدام هجا استرس خواهد داشت. به عنوان مثال، در اکثر کلماتی که با ly یا er خاتمه پیدا می کنند (مانند quietly) یا (manager)، استرس روی بخش اول قرار دارد. در کلماتی که با tion یا ic خاتمه می یابند مانند creation یا photographic، هجای ماقبل آخر مورد تاکید قرار می گیرد.
  • قوانین می توانند تا حد زیادی متفاوت باشند، و استثنائات زیادی برای هر قانون وجود دارد. یک فرهنگ لغت همیشه می تواند در این زمینه به شما اطلاعت درستی بدهد.

حتما بخوانید: موثرترین تکنیک ها برای تقویت لهجه زبان انگلیسی در خارج از کلاس

بخش ۴: تقلید صداهای انگلیسی

۱-هر روز به پادکست ها و فیلم ها گوش دهید. بهترین راه برای یادگیری تلفظ، گوش دادن به افراد بومی است. پادکست ها و فیلم های بسیاری وجود دارند که می توانید برای بهبود مهارت گوش دادن خود از آنها استفاده کنید.

  • حداقل به ۱ پادکست یا فیلم در روز گوش دهید. ممکن است یک برنامه تلویزیونی را تماشا کنید به یک برنامه رادیویی گوش دهید یا برنامه هایی را در اینترنت جستجو کنید.

۲- متن ویدئو یا پادکست را بخوانید. خواندن همزمان به شما کمک می کند صداها را بهتر تقلید کنید. با این کار تلفظ و املای کلمات را می آموزید.

  • در فیلم ها و YouTube، گزینه نوشتن متن را روشن کنید و همزمان با ادامه فیلم از روی آن بخوانید.
  • برخی از وب سایتهای یادگیری زبان انگلیسی رونوشت فیلم ها را ارائه می دهند. از آنها استفاده کنید.
  • معمولاً پیدا کردن متن یک شعر معروف بسیار آسان است. وقتی به کسی گوش می دهید که آن را با صدای بلند می خواند، شما هم همزمان برای خودتان تکرار کنید.

۳- لحن گوینده را تقلید کنید. در انگلیسی، بخشی از تلفظ چیزی به نامintonation است که درواقع ریتم و شدت کلمات گفتاری را نشان می دهد. به یک جمله یا کلیپ کوتاه گوش دهید. آنچه را که گوینده گفته است را در حالی که سعی در کپی کردن ریتم صدای او دارید تکرار کنید.

  • همچنین می توانید صدای خود را ضبط کنید و آن را با فیلم اصلی یا پادکست مقایسه کنید.
زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • امیر حسین گلمیرزائی
    مرداد 6, 1399 7:40 ق.ظ

    بسیار جالب وقابل توجه بود . متشکرم از بخشهای آموزشی این برنامه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست