مطالعه

چگونه برای خواندن زبان برنامه ریزی کنیم؟ (بهترین روش موجود)

گاما

در این مطلب بهترین روشهای برنامه ریزی برای خواندن/مطالعه زبان را به شما یاد می دهیم. به این صورت که دو روش را معرفی میکنیم و شما هر کدام که دوست دارید انتخاب کنید یا هر روشهای هر دو را استفاده کنید. ابتدا از یک استاد زبان نظرش درباره برنامه ریزی خواندن زبان را پرسیدیم خیلی خلاصه و مختصر و بعد هم نظر یکی از بهترین اساتید اموزش زبان در دنیا که مفصل و مرحله به مرحله توضیح داده است و پر از ایده و روشهای موثر و بدردبخور.

روشی که یک استاد زبان توصیه میکند

حالا از یک استاد زبان پرسیدیم که بهترین روش برنامه ریزی برای مطالعه یا شروع یا ادامه زبان انگلیسی چیست؟ جواب:

1. تعیین اهداف:

  • مشخص کردن اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت برای یادگیری زبان انگلیسی.
  • دو یا سه هدف اصلی را روی یک کاغذ آچهار بنویسید و روی دیوار اتاق بچسبانید تا همیشه متمرکز بمانید. مثلا من تا سال اینده کانادا هستم و مثل بلبل دارم باهاشون انگلیسی حرف میزنم!

2. تصمیم‌گیری درباره روش یادگیری:

  • آموزش آنلاین: بعضی ها با کلاس آنلاین بهتر یاد می گیرند، در این صورت ما بهترین کلاسها را اینجا معرفی کرده ایم در تمام ایران
  • کلاس‌های حضوری: ثبت نام در دوره‌های زبان در موسسات آموزش معتبر زبان. در این صورت ما بهترین کلاسها را اینجا معرفی کرده ایم در تمام ایران
  • مطالعه خودآموز: این روش توصیه ماست، زبان انگلیسی براحتی بصورت خودآموز قابل یادگیری ست، نه فقط چون اساتید عمدتا تلفظ ها و متدها را اشتباه یاد می دهند و تاثیر معکوس روی یادگیری دارند بلکه به ده ها دلیل دیگر. در این صورت  کافی ست اپلیکیشن چرب زبان را از اینجا تهیه کنید و همزمان کتاب انگلیسی در 30 روز را هم تهیه و با آن شروع کنید، روزانه بین نیم ساعت تا 2 ساعت روی این دو وقت بگذارید، بعد از 3 ماه به سطح متوسط انگلیسی میرسید و مثل بلبل می توانید انگلیسی حرف بزنید! همین

3. تعیین زمان برای یادگیری:

  • ایجاد برنامه زمانی منظم برای مطالعه و تمرین هر روز که به خودتان بستگی دارد.
  • توصیه ما این است که هر روز یک زمان مشخص را به یادگیری اختصاص دهید، مثلا من هر روز دو ساعت قبل از خواب انگلیسی تمرین میکنم!

4. استفاده از منابع مختلف:

5. تمرین مهارت‌های گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن:

  • صحبت کردن با دوستان یا پیدا کردن یک هم‌ یادگیرنده. یا از اینستاگرام پیدا کنید یا با اپلیکیشن Tandem که مخصوص همین کاره!
  • خواندن متون ساده و پیشرفته به زبان انگلیسی. این متون بخصوص
  • نوشتن مقالات، داستان‌ها یا یادداشت‌های خود به زبان انگلیسی یا مطالعه داستانهای کوتاه. این کتابها را توصیه میکنیم

نهایتا هم هر یک ماه یک بار بهتر است خودتان را ارزیابی کنید ببینید در چه حد پیشرفت کرده اید، این کار را هم بصورت تعیین سطح که همه موسسات آموزش زبان انجام می دهند بصورت انلاین یا حضوری انجام دهید هم با مشورت با یک معلم زبان. بهرحال هر سوال، نظر یا پیشنهاد و تجربه ای درباره برنامه ریزی یادگیری زبان دارید با ما مطرح کنید.

تجربه و توضیحات کامل برنامه ریزی یادگیری زبان

این بخش از مقاله توسط Niklas Goeke نویسنده و مربی آزاد معروف و باسابقه با بالاترین امتیاز تدریس! در coach.me نوشته شده است و از قسمت های مختلفی تشکیل می شود، بنابراین در صورت تمایل می توانید سراغ مطالبی بروید که بیشتر به درد شما می خورند.

  • آیا هنگام تلاش برای مطالعه دچار تعلل زیادی می شوید؟
  • آیا نمی توانید بر اساس برنامه مطالعه خود پیش بروید؟
  • آیا از آن دسته افراد هستید که شب قبل از یک امتحان مهم، به همه چیز چنگ می زنند؟

در این صورت شما باید از یک برنامه مطالعاتی استفاده کنید! اخیراً به یکی از دوستانم به نام تد کمک کردم تا عادات مطالعه خود را اصلاح کند و در عرض ۱۰ روز ۷ امتحان بدهد.

۱۰ نکته بسیارمهم برای یادگیری موفق یک زبان خارجی

او به لطف برنامه جدید تحصیلی خود، ۶ مورد از آنها را با موفقیت گذراند! فلیکس وون پایش را یک قدم جلوتر گذاشت و دوره MBA را در ۴٫۵ ماه به پایان رساند. MBA برای بیشتر افراد ۲ سال طول می کشد و ده ها هزار دلار هزینه بر می دارد. فلیکس این کار را در ۱۳۵ روز انجام داد و مبلغی کمتر از ۳۰۰۰ دلار پرداخت کرد. این امر غیرممکن بود، مگر با برنامه مطالعاتی باورنکردنی او!

مرحله ۱: سبک یادگیری خود را کشف کنید

اکنون این واقعیت را می دانیم که یادگیری یک فرآیند در حال تغییر است. و مهمترین کار این است که به مردم یاد بدهیم که چگونه یاد بگیرند. ~ پیتر دراکر

اگر ندانید که بهترین روش یادگیری کدام است، یادگیری کارآمد برای شما غیرممکن خواهد بود. ۵ سبک مختلف یادگیری وجود دارند که در دو گروه قرار می گیرند.

۱- اگر شما یادگیرنده بصری باشید، با دیدن این تصویر ۵ سبک مختلف یادگیری را به بهترین شکل ممکن درک خواهید کرد، زیرا تصاویر و حس فضایی به درک شما کمک می کنند:

word image 125

نمایش سبک های یادگیری مختلف.

۲- اگر شما یادگیرنده شنیداری باشید، با شنیدن و گوش دادن از نزدیک می توانید چیزهای مختلف را درک کنید. تماشای  TED talkدر مورد سبک های یادگیری احتمالاً خیلی سریعتر از خواندن این بخش به شما کمک می کند. این همچنین به این معنی است که موسیقی و صدا در هنگام مطالعه به شما کمک می کنند.

هنگام یادگیری به صداهایی مانند صدای باران گوش دهید. گوش دادن به یک آهنگ در حال تکرار (به خصوص موسیقی کلاسیک و سازها) نیز می تواند به شما در تمرکز کمک کند.

۳- شاید شما یادگیرنده کلامی باشید. استفاده از کلمات در نوشتار و گفتار به طور طبیعی برای شما اتفاق می افتد. شما طرفدار وبلاگ ها هستید، زیرا خواندن مقاله برای شما حالت آموزشی دارد. برای اینکه امتحان کنید که صحبت کردن در یادگیری شما موثر است یا خیر! سعی کنید بعد از اتمام این بخش، آنچه در مورد ۵ سبک یادگیری به یاد می آورید را، تکرار کنید.

۳۳ ترفند برای مطالعه هر زبان خارجی برای افزایش دوبرابر کارایی

۴- اگر یادگیرنده فیزیکی باشید، ترجیح می دهید از بدن خود استفاده کنید و اشیا را با دست خود لمس کنید. تمرکز شما روی احساساتی که هنگام انجام کارها دارید است. چاپ این مقاله را امتحان کنید. نگه داشتن کاغذ در دستان خود به شما در درک بهتر کمک خواهد کرد.

۵- در آخر، شما ممکن است یادگیرنده منطقی باشید. دوست دارید چیزها را بر اساس منطق مرتب کنید، سیستم ایجاد کنید و یک فرد بسیار منطقی باشید.

سعی کنید پنج سبک یادگیری و دو دسته را برای خود توجیه کنید، یک نقشه ذهنی بکشید یا از کارت های فهرست استفاده کنید و ساختاری را بسازید که برای شما مناسب باشد.

مهم نیست که جز کدام یکی از این دسته ها باشید، بهر حال در یکی از دو گروه قرار می گیرید: یادگیرنده انفرادی یا یادگیرنده اجتماعی.

این یعنی آیا شما به تنهایی یاد می گیرید، به تنهایی مطالب را می آموزید، یا اینکه معمولاً وقتی با گروه کار می کنید مشکلاتتان را توضیح می دهید، به یکدیگر کمک می کنید، از هم سؤال می کنید و مرور می کنید بهتر یاد می گیرید. برای ایجاد یک برنامه تحصیلی خوب، کاملاً ضروری است که بدانید چه نوع یادگیرنده ای هستید.

مرحله ۲: اهداف مطالعه شما باید واقع بینانه باشند

برای رسیدن به یک هدف دو مرحله وجود دارد: برنامه ریزی و اجرا. برنامه ریزی بدون اجرا خوب نیست، اما اجرای بدون برنامه ریزی هم خوب نیست. شما فقط در صورتی به هدف خود می رسید که هر دو آنها را به خوبی انجام دهید.

وقتی فلیکس تصمیم گرفت مدرک MBA خود را در مدت کوتاهی بگیرد: در مورد تعداد واحدهایی که باید می گذراند، تعداد مقاله ها، امتحانات و اینکه کدام آزمون ها اجباری بودند و حتی اینکه چند فصل از هر کتاب را باید مطالعه می کرد برنامه ریزی و تحقیق کرد.

این کار به او ایده خوبی در مورد مدت زمانی که کل دوره طول می کشد داد. مشکل اکثر ما در ایجاد یک برنامه ریزی واقع بینانه این است که نمی دانیم چه چیزی واقع بینانه است.

بهترین ترفندهای افزایش کارایی مغز برای یادگیری یک زبان خارجی

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که به خودتان بگویید: فردا ۵ فصل از کتاب زیست شناسی را می خوانم، تکالیف کلاس انگلیسی را انجام می دهم و در یک آزمون آنلاین شرکت می کنم- و بعد نتوانسته باشید این کارها را انجام دهید و نسبت به خود احساس بدی پیدا کرده باشید؟

سخت است که بدانیم واقعاً در یک روز می توانیم چقدر کار انجام دهیم. اما اگر خودتان نمی دانید، چگونه من می توانم به شما توصیه کنم که هر روز چقدر باید کار کنید؟

خوب، من این را می دانم: اگر شما برای هر روز فقط یک کار کوچک در نظر بگیرید، مطمئناً می توانیدآن را عملی کنید. برای ایجاد یک برنامه مطالعه یک موردی برای هر روز دو نکته را باید در نظر بگیرید.

نکته اول: یک هدف بسیار ساده برای ترم تحصیلی خود انتخاب کنید

دوست من تد برای ترم فعلی خود این هدف را در نظر گرفته: شرکت در ۷ امتحان . و آن را درست بالای تلویزیون خود چسبانده است.

برای ترم تحصیلی فعلی خود، یک هدف بسیار ساده انتخاب کنید. به عنوان مثال، هدف شما می تواند نوشتن ۵۰ صفحه از پایان نامه شما، شرکت در ۵ کلاس یا گذراندن یک دوره کارآموزی ۶ ماهه باشد.

مطمئن شوید که هدفتان نتیجه محور نیست، تمرکز خود را روی تجربه بگذارید. می توانید ۵۰ صفحه بنویسید، در ۵ کلاس شرکت کنید و هر روز در دوره کارآموزی خود شرکت کنید. همه این موارد به شما بستگی دارند و تحت کنترل شخص شما هستند. اما اگر هدف شما تکمیل دوره تحصیلی، گذراندن ۵ واحد یا یک نتیجه عالی در کارآموزی باشد، این هدف فقط یه شما بستگی ندارد. هدف شما نباید به دیگران بستگی داشته باشد بلکه باید چیزی باشد که بتوانید آنرا کنترل کنید.

نکته دوم: لیستی از کلیه اقدامات ریز و درشتی که باید در جهت هدف خود انجام دهید تهیه کنید

ما لیستی از همه چیزهایی که تد برای این امتحانات باید یاد می گرفت، تهیه کردیم. به عنوان مثال آمار: او باید در چندین سخنرانی در دانشگاه شرکت می کرد. ۱۰ امتحان از سال های قبل را به عنوان تمرین انجام می داد. بنابراین لیست ما به صورت زیر درآمد:

  • شرکت در سخنرانی ۱
  • شرکت در سخنرانی ۲
  • شرکت در سخنرانی ۳
  • شرکت در امتحان تمرینی ۱
  • شرکت در امتحان تمرینی ۲
  • شرکت در امتحان تمرینی ۳

… و غیره. هدف خود را به مراحل کوچک تقسیم کنید. فرض کنید می خواهید برای یک کودک ۳ ساله توضیح دهید که برای رسیدن به آن هدف چه کاری باید انجام دهد. لیست شما باید موارد زیادی داشته باشد (هر روز یکی را انجام دهید) و هر مورد به یک ساعت یا کمتر نیاز داشته باشد.

توجه: تعیین مهلت برای انجام کارها خیلی کمک کننده است، بنابراین اگر می خواهید چندین واحد را بگذرانید، برای هر ماه یا هر ۲ هفته خود اهداف بزرگی تعیین کنید. این به شما کمک می کند تا هر روز کمی پیشرفت کنید، به خصوص به این دلیل که انجام یک کار در روز چندان سخت نیست.

در حال حاضر چیزی برای مطالعه ندارید؟ بسیاری از بزرگسالان ممکن است برنامه درسی خاصی نداشته باشند. اما این به این معنا نیست که شما نباید کاری انجام دهید. خودآموزی بخش مهمی از دنیای مدرن است. اگر چیز خاصی برای مطالعه ندارید، چرا برخی از گزینه های خودآموزی که می توانید به تنهایی یاد بگیرید را امتحان نمی کنید.

مرحله ۳: زمان مطالعه را جزئی از کارهای روزمره خود کنید

بین یک آماتور و یک حرفه ای فقط یک تفاوت وجود دارد: آماتور منتظر است برای انجام کارها الهام یا انگیزه ای پیدا کند.

حرفه ای برنامه ای دارد که آن را دنبال می کند. اگر می خواهید به اهداف تحصیلی خود برسید، باید مطالعه را به یک عادت روزانه تبدیل کنید.

وقتی معلم مدرسه ابتدایی دوستم به او تکالیف می داد، بعضی اوقات می گفت: “علاقه ای به انجام این کار ندارم.” معلم همیشه جواب می داد: “خوب، پس در این صورت این کار را بدون اینکه دوست داشته باشی انجام خواهی داد.”، مطالعه روزانه چه در نزدیکی امتحانات و چه در طول ترم، مزیت بزرگی برای شما نسبت به دانش آموزانی که شب امتحانی هستند محسوب می شود. برای اینکه مطالعه را بخشی از کارهای روزمره خود کنید، ابتدا باید بدانید که در کدام ساعات روز بهترین عملکرد را دارید.

۲۲ تا از موثرترین فوت و فن های یادگیری یک زبان خارجی

برای اکثر افراد، این زمان صبح است، زیرا بر اساس  circadian rhythmشما، بالاترین میزان هوشیاری شما در ساعت ۱۰ صبح است. اما این ممکن است برای شما متفاوت باشد. اگر باید زمان های مختلف را برای مطالعه امتحان کنید، با انتخاب یکی از زمانهایی که فکر می کنید احتمالاً خوب است، شروع کنید.

برای زمان خود برنامه ریزی کنید، حداقل یک ساعت در روز را به خود اختصاص دهید تا به یکی از فعالیت های مورد نظرتان برسید. به عنوان مثال، من در حال حاضر سعی می کنم هر روز بنویسم، بنابراین هر روز برای زمانم برنامه ریزی می کنم.

خیلی به خودتان سخت نگیرید. طوری برنامه ریزی کنید که مطمئن باشید از عهده آن بر می آیید. تعهد به برنامه ها از برداشتن قدم های بزرگ مهم تر است.

مرحله ۴: زمان مطالعه خود را سازماندهی کنید

اگر غالباً بعد از مدتی مطالعه احساس فرسودگی می کنید و نمی توانید کار خود را ادامه دهید، شاید لازم باشید شیوه مطالعه خود را تغییر دهید.

یک تایمر را روی ۲۵ دقیقه تنظیم کرده و شروع به کار کنید. بسته به دلخواه شما، می توانید از سخت ترین کار خود شروع کنید (اگر قصد دارید از زیر کارهای سخت در بروید از این روش استفاده کنید) یا این که با یک کار آسان شروع کنید و احساس آمادگی بیشتری داشته باشید (اگر معمولا زود دست از تلاش برمی دارید این روش را امتحان کنید).

پس از پایان ۲۵ دقیقه زمان تمرکز، تایمر را برای یک استراحت کوتاه ۵ دقیقه ای تنظیم کنید. در طول زمان استراحت نباید کاری در رابطه با مطالعه انجام دهید. فقط باید استراحت کنید و انرژی ذخیره کنید. بلند شوید، حرکت کنید، عضلات خود را فعال کنید تا خون در بدنتان جریان پیدا کند.

یک پیاده روی کوتاه عالی است، هوای تازه به شما می دهد و به تناسب اندام شما کمک می کند. پس از گذشت ۵ دقیقه، ۲۵ دقیقه دیگر مطالعه کنید و به همین روش پیش بروید.

سازنده این تکنیک توصیه می کند بعد از ۴ بار می توانید استراحت های خود را ۱۰ دقیقه ای کنید، اما من معمولاً بیشتر استراحت می کنم گاهی حدود یک ساعت، معمولاً زمانیکه غذا می خورم. در ابتدا برای تکرار تکنیک به خود فشار نیاورید.

۱۲ نکته بسیار مهم برای تقویت و یادگیری بهتر گرامر یک زبان خارجی

اگر در نهایت بتوانید به ۶-۸ بار در روز برسید، بسیار عالی خواهد بود. ۳ تا ۴ ساعت مطالعه متمرکز بسیار موثرتر از ۸ ساعت مطالعه بدون تمرکز و استراحت است. بسیاری از متخصصان به این مسئله واقف هستند.

وودی آلن روزانه ۳-۵ ساعت می نویسد و در یک ماه یک کمدی تولید می کند. شطرنج بازان کلاس جهانی نیز اغلب روزانه ۳-۴ ساعت مطالعه می کنند و مابقی روز خود را با ورزش و استراحت می گذرانند.

مرحله ۵: محیط مطالعه خود را پیدا کنید

وقتی برای مطالعه یک محیط خاص ر در نظر می گیرید این باعث می شود به محض ورود به آن مکان مشغول مطالعه شوید و در واقع مطالعه در آن منطقه را تبدیل به یک عادت می کند. منطقه مطالعه شما باید تمیز و به دور از حواس پرتی باشد.

من روی میز مطالعه ام فقط یک تقویم، چند کاغذ برای یادداشت برداری و یک نقل قول الهام بخش دارم. فقط لپ تاپم را روی آن می گذارم و شروع به کار می کنم. بسته های کاغذ، قبوض، قلم، کابل، هدفون، تلفن، کتاب، مجلات و انواع دیگر حواس پرتی ها را در اطراف خود نگه ندارید. یک میز به هم ریخته باعث می شود ذهن شما آشفته شود.

سعی کنید حداقل دو منطقه برای مطالعه داشته باشید، بنابراین در صورت نیاز می توانید تغییر مکان دهید. مکان دوم مورد علاقه من برای مطالعه در حال حاضر روی کاناپه است.  من می توانم لپ تاپم را روی پاهایم بگذارم و راحت و بدون حواس پرتی کار کنم.

بهترین روش یادگیری مکالمه زبان انگلیسی در زمان کوتاه+ دانلود رایگان منابع

اگر شما یادگیرنده شنیداری هستید، ممکن است به منطقه مطالعه بی صدا یا به گوش دادن به یک آهنگ تکراری برای تمرکز نیاز داشته باشید. اما شاید با بعضی از صداهای پس زمینه مشکلی نداشته باشید، در این صورت ممکن است برای شما ایده خوبی باشد که در کافی شاپ یا کتابخانه محل خود مطالعه کنید.

تمام حواس پرتی های احتمالی را از بین ببرید. تلفن خود را خاموش کنید (آن را روی حالت لرزش قرار ندهید!) و در صورت امکان آن را در یک اتاق دیگر بگذارید تا از استفاده از آن جلوگیری کنید. در اتاقی که تلویزیون در آن قرار دارد یا در نزدیکی دربی است که افراد همیشه از آن ورود و خروج می کنند، مطالعه نکنید. بدترین و آسان ترین حواس پرتی ها معمولا با اینترنت در ارتباط هستند، بنابراین آنها را مسدود کنید.

مرحله ۶: بسته به سبک یادگیری خود یادداشت برداری کنید

یادداشت برداری مهارت مهمی است که باید روی آن کار کنید. اینکه چگونه و چه موقع باید یادداشت برداری کنید تا حد زیادی به سبک یادگیری شما بستگی دارد، اما قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم می خواهم به شما کمک کنم از اشتباهی که اکثر تازه کارها انجام می دهند جلوگیری کنید.

از همه چیز یادداشت برداری نکنید! اگر همه چیز را بنویسید، با یک نسخه از سخنرانی، که باید دوباره از ابتدا یاد بگیرید، روبرو خواهید شد، زیرا در واقع به خود سخنرانی هیچ توجهی نکرده اید و تمام مدت مشغول یادداشت برداری بوده اید.

(عکس گرفتن نیز همینطور است، شما یک عکس می گیرید، اما یک حافظه را از دست می دهید!)

این روش مناسبی برای یادگیری نیست، به خصوص اگر یادگیرنده شنیداری باشید. به سخنرانی گوش دهید، به آن توجه کامل کنید و پس از اتمام آن، مهمترین ایده های خود را یادداشت کنید و آنها را در ذهن خود مرور کنید.

چگونه تلفظ انگلیسی خود را تقویت کنیم؟ (بهترین روش)

اگر ممکن است سخنرانی را ضبط کنید. یادگیرندگان بصری می توانند طرح ها و نمودارها را ترسیم کنند یا نقشه های ذهنی و نقشه های گرافیکی را که معلم روی تخته ترسیم می کند، را کپی کنند. زبان آموزان کلامی می توانند نکات مهم را هنگام گوش دادن یاد بگیرند، اما فقط در صورتی که معلم آن نکته را چند بار تکرار و تأکید کرده باشد – این چیز خوبی است که بعداً مثلاً در یک آزمون می تواند مهم باشد.

مهم نیست که چگونه یادداشت برداری می کنید و چگونه از آنها استفاده می کنید، مهمترین نکته این است که سبک یادداشت برداری شما متناسب با نیازهایتان باشد. اینکه دیگران فکر کنند روش شما درست یا نادرست است اهمیتی ندارد. مثلاً لودویگ ون بتهوون عادت داشت یادداشت های زیادی بنویسید. اما به گفته خود او هنگام آهنگسازی هرگز به آنها نگاه نمی کرد.

وقتی شخصی از او می پرسید که چرا یادداشت برداری می کند، او پاسخ می داد: “اگر بلافاصله آنرا یادداشت نکنم، فوراً آن را فراموش می کنم. اگر آن را یادداشت کنم، هرگز آن را فراموش نمی کنم و مجبور نیستم دوباره به آن نگاه کنم. ”

مرحله ۷: یادداشت های خود را به طور مرتب مرور کنید

شما باید بعد از مدتی دوباره یادداشت های خود را مرور کنید مگر اینکه بتهوون باشید. این که فکر می کنید بهتر است قبل از جلسه مطالعه یا بعد از آن این کار را انجام دهید، به نظر شما بستگی دارد.

معمولا توصیه می شود درست قبل از خواب به یادداشت هایتان نگاهی بیندازید. یک راه عالی برای مرور یادداشت های شما استفاده از Anki است.

Anki به شما کمک می کند تا با فلش کارت مطالعه کنید. دسته های بسیاری وجود دارد که می توانید آنها را دانلود کنید، به عنوان مثال برای یادگیری کشورها. به شما یک کلمه، نقشه، سمبل یا سؤال نشان داده می شود و وقتی جواب را مشاهده کردید دکمه تایید را فشار می دهید.

بسته به اینکه چطور پاسخ داده باشید (آیا مدت طولانی طول کشید تا جواب را پیدا کنید؟ آیا بلافاصله آن را پیدا کردید؟) می توانید تصمیم بگیرید که می خواهید این کارت را مجددا چه زمانی انجام دهید.

شما حتی می توانید بر اساس یادداشت های خود دسته های خود را ایجاد کنید! Anki همچنین به شما اجازه می دهد هر بار چند کارت جدید را اضافه کنید و تعداد دفعاتی که باید هر کارت را تکرار کنید را نشان می دهد.

مرحله ۸: در طی کلاس از لپ تاپ یا تلفن هوشمند خود استفاده نکنید

مرور وب سایت ها، ارسال پیام کوتاه یا بررسی ایمیل نمی تواند به عادت مطالعه شما کمک کند. هر ثانیه که شما در جستجوی یک صفحه صرف می کنید، یک ثانیه از زمان تمرکز شما کم می کند. یک استثنا این حالت است که معلم از کلماتی که شما معنی آنها را نمی دانید استفاده کند، در این صورت ممکن است لازم باشد معنی آنها را جستجو کنید. اما اگر یادداشت های خوبی داشته باشید، می توانید تمام اطلاعات مورد نیاز را در آنها پیدا کنید.

کاغذ و قلم، یک میان وعده سبک، مقداری آب برای نوشیدن و مهمتر از همه: توجه و تمرکز از مواردی هستند که باید به همراه داشته باشید. بزرگترین کمکی که می توانید به خود و معلمتان کنید این است که در کلاس تمرکز داشته باشید و شاید حتی چند سؤال بپرسید.

با نشان دادن تلاش خود در درک مطالب به معلم می توانید او را قانع کنید که هیچ لپ تاپ و گوشی هوشمندی نمی تواند حواس شما را پرت کند- و از آنجا که تعداد معدودی از افراد این روزها این کار را انجام می دهند، با انجام این کار می توانید براحتی خود را نشان دهید.

مرحله ۹: حداقل یک شریک یادگیری پیدا کنید

آیا تا به حال با یک دوست در این مورد به توافق رسیده اید که در یک زمان خاص در جایی ملاقات کنید؟ یا حتی یک دوست تمرینی داشته باشید؟

وقتی می دانید که یک نفر منتظر شماست باعث می شود که بتوانید اهداف خود را بهتر دنبال کنید. در مورد آن فکر کنید، اگر بلیط یک فیلم، کنسرت یا پرواز را خریداری کرده باشید، مطمئناً به موقع آنجا خواهید بود.

اگر شما یادگیرنده اجتماعی باشید احتمالا تمایل به پیوستن به یک گروه مطالعه خواهید داشت، و باید سعی کنید تا حد امکان با دیگران یاد بگیرید. اما اگر یادگیرنده انفرادی باشید، ممکن است این کار به نفع شما نباشد. با این وجود، داشتن حداقل یک شریک یادگیری می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

سعی کنید یک دوست پیدا کنید که حداقل روزی یک بار به شما پیام دهد و وضعیت مطالعه شما را بررسی کند.

همچنین می توانید یک گروه فیس بوک ایجاد کنید تا بتوانید از دیگران سوال بپرسید، با پاسخ دادن به سؤالات دیگران یاد بگیرید، مشکلات و تجربیات خود را با اعضا به اشتراک بگذارید.

تعامل مرتب با دیگران در مورد پیشرفت آنها باعث می شود که شما هم بخواهید به کار خود ادامه دهید! اگر نتوانستید یک دوست پیدا کنید، می توانید یک مربی با ۲ دلار در روز استخدام کنید!

مرحله ۱۰: عادت های خواب خوب ایجاد کنید

در سال ۲۰۱۲ در ترم دوم دانشگاه بودم. روز یک شنبه مهمترین امتحان یعنی آمار را داشتیم. این امتحان مهم بود زیرا عدم موفقیت در آن به معنای عدم موفقیت در گرفتن مدرک و در نهایت بازگشت به خانه بود.

به طور طبیعی، من و دوستانم تصمیم گرفتیم که تمام وقت مطالعه خود را به آن اختصاص دهیم. متأسفانه، ۲ روز بعد از آن امتحان دیگری داشتیم. حدس بزنید که دوستان من چه کردند؟

آنها یکشنبه تمام شب بیدار بودند و تا آخرین لحظه قبل از امتحان، که دوشنبه ۸ صبح بود، درس خواندند. من می دانستم که بدون خواب نمی توانم ادامه دهم، بنابراین تا ساعت ۸ عصر روز قبل امتحان مطالعه کردم و بعد به تختخواب رفتم.

نتیجه: من ۲-۳ نمره بهتر از همه دوستانم گرفتم، که در مقیاس ۴ درجه تفاوت قابل توجهی است.

آیا من بیشتر از آنها یاد گرفتم؟ خیر. من قبل از امتحان تجدید قوا کردم و به ذهنم استراحت دادم، در حالی که مغز آنها قبل از امتحان، کاملا خسته شده بود. کار کردن در طول شب و تا دقیقه نود قبل امتحان اشتباه بزرگی است.

مطالعات نشان داده اند که اگر به مدت دو هفته ۶ ساعت خواب داشته باشید، مغز شما به گونه ای عمل می کند که انگار ۴۸ ساعت بیدار مانده اید. یعنی دو شبانه روز کامل! متخصصانی مانند LeBron James می دانند که – بهترین بازیکن NBA جهان هر شب ۱۲ ساعت می خوابند!

برای اطمینان از داشتن خواب کافی باید برای خودتان یک برنامه خواب داشته باشید. انجمن ملی خواب برای گروههای سنی مختلف ساعت های متفاوتی را پیشنهاد می کند:

اگر مطمئن نیستید، سعی کنید یک هفته هر شب ۸ ساعت بخوابید و نتیجه را مشاهده کنید. مثلاً در مواقعی که باید ساعت ۶ صبح برای مدرسه بیدار شوید، حتماً ساعت ۱۰ شب به رختخواب بروید.

مرحله ۱۱: پیشرفت خود را با نرم افزارهای برنامه ریز دنبال می کنید

تنها راه اطمینان از اینکه در حال پیشرفت هستید این است که هر چند وقت یکبار آن را بررسی کنید. هیچ چیز تحقیرآمیزتر از این نیست که احساس کنید کارهای زیادی انجام می دهید، اما هیچ نتیجه ای بدست نیاورید. در اینجا دو ابزار برای کمک به شما در ایجاد انگیزه و به دست آوردن نتایج مناسب وجود دارد:

“هرچه استراتژی زیبا باشد، نهایتا شما باید به نتایج نگاه کنید.” – وینستون چرچیل

ابزار ۱:  TimeEdition

TimeEdition ابزاری ساده است که به شما کمک می کند زمانی که صرف انجام یک کار می کنید را اندازه گیری و کنترل کنید. شما می توانید مشتریان و پروژه های مختلف را تعریف کنید و سپس وظایف را مشخص کنید.

بعد از دانلود نرم افزار، روی نوار بالا کلیک کنید و به قسمت Add customer… بروید.

word image 126

word image 127

Myself را وارد کنید. من همیشه از اینکه بدانم برای خودم و خودم به تنهایی کار می کنم انگیزه می گیرم.

سپس روی نوار وسط کلیک کرده و یک پروژه اضافه کنید. این می تواند یک کلاس، یک مقاله، یک تکلیف دشوار، و هر چیزی که بیش از ۱ یا ۲ ساعت طول بکشد باشد.

شما حتی می توانید تخمین بزنید که چه مدت طول می کشد تا آن کار را به اتمام برسانید. همچنین می توانید وظایف پروژه های قبلی را کپی کنید اما اکنون نگران این قسمت نباشید. فقط یک پروژه را وارد کنید وOK را بزنید.

در آخر، روی پایین ترین نوار کلیک کرده و یک کار یا تکلیف اضافه کنید. آن را “مطالعه” ذخیره نکنید کمی جزئی ترعمل کنید، وظایف می تواند شامل مواردی مانند “نوشتن ۱ صفحه “، “حل ۱۰ مسئله” یا “حضور در یک سخنرانی” باشد.

word image 128

سپس می توانید هر زمان که روی آن کار خاص کار می کنید گزینه play را بزنید و زمان خود را اندازه گیری کنید. برای بررسی پیشرفت خو ، می توانیدCmd + 4 یا Ctrl + 4 در ویندوز را فشار دهید و یک مرور کلی از سوابق خود دریافت خواهید کرد. شما حتی می توانید بازه های زمانی، کارهای خاص یا مشتریان را نیز مشخص کنید.

word image 129

حتی می توانید با کلیک روی Overview، کل زمان صرف شده را مشاهده کنید.

word image 130

وقتی می بینم تا حالا بیش از ۲۰۰ ساعت در وبلاگ خود کار کرده ام، برای ادامه انگیزه می گیرم.

ابزار ۲: برنامه ریز و نمودار پاسخگویی

برای اینکه ببینید به کجا رسیده اید، می توانید از یک نمودار پاسخگویی استفاده کنید. یک تکه کاغذ را به دو ستون تقسیم کنید. در پایان روز، سوابق خود را در TimeEdition بررسی کنید و زمانها را در سمت چپ و آنچه انجام داده اید را در سمت راست بنویسید.

word image

به عنوان مثال نمودار پاسخگویی شخصی من به صورت زیر است:

۲۹ ژانویه ۲۰۱۵

۱۰-۵ عصر- نوشتن مقاله Tinder چاپ و ارسال آن

۳۰ ژانویه ۲۰۱۵

۹-۸ صبح- چاپ مقاله Tinder در Medium

۲۷ فوریه ۲۰۱۵

۹ عصر- انتشار مطلب در سایت

۱ مارس ۲۰۱۵

۱۰ صبح – اضافه کردن ایمیل از صفحه to about me

۴ مارس ۲۰۱۵

۱ عصر- اصلاح لینک های PRSUIT.com

۱۷ آوریل ۲۰۱۵

نوشتن مقاله برای وبلاگ درمورد مربیگری آنلاین به مدت ۲ ساعت

شما همچنین می توانید این کار را به صورت دیجیتالی انجام دهید، به عنوان مثال در  Evernote

اقدامات نهایی در مورد برنامه تحصیلی

تا اینجا چیزهای زیادی را پوشش داده ایم. اجازه دهید مجددا نگاهی به مراحل کار بیندازیم:

(به یاد داشته باشید، شما همیشه باید یادداشت های خود را مرور کنید!):

مرحله ۱: با استفاده از این  taking this quiz، سبک یادگیری خود را شناسایی کنید.

مرحله ۲: یک هدف بسیار ساده برای ترم تحصیلی خود و حداقل ۷ مورد کوچک که می توانید طی یک هفته انجام دهید انتخاب کنید (که می توانید آنها را کنترل کنید).

مرحله ۳: یک برنامه ۱ ساعته در تقویم خود برای مطالعه ۷ روز آینده در نظر بگیرید.

مرحله۴: از این تایمر  Pomodoro Timer استفاده کنید، و زمان مطالعه خود را به مدت ۲۵ دقیقه با ۵ دقیقه استراحت تنظیم کنید، و بعد از هر ۴ بار یک استراحت طولانی تر به خود بدهید.

مرحله ۵: با مرتب کردن میز و یا پیدا کردن یک مکان راحت و بدون حواس پرتی، منطقه مطالعه خود را ایجاد کنید. مواردی که ممکن است در رایانه شما باعث حواسپرتی شوند را نیز مسدود کنید.

مرحله ۶: روش جدیدی برای یادداشت برداری متناسب با سبک یادگیری خود امتحان کنید.

مرحله ۷: برای مرور یادداشت های خود از  Ankiاستفاده کنید.

مرحله ۸: از لپ تاپ یا تلفن هوشمند خود در کلاس استفاده نکنید. آنها را قفل کرده یا در خانه بگذارید.

مرحله ۹: حداقل یک شریک یادگیری پیدا کنید تا پیشرفت و تعهد شما را نسبت به برنامه مطالعه تان بررسی کند. اگر نتوانستید یک دوست پیدا کنید، یک مربی را امتحان کنید.

مرحله ۱۰: برای ایجاد یک برنامه خواب منظم، یک زمان خواب را انتخاب کرده و برای آن زمان ساعت تنظیم کنید.

مرحله ۱۱: برای بررسی و کنترل زمان مطالعه و پیشرفت خود TimeEdition را نصب کنید و همچنین با استفاده از یک نمودار پاسخگویی انگیزه خود را برای ادامه کار بالا ببرید.

همه این مراحل ساده هستند. شما می توانید هر یک از آنها را تنها در چند دقیقه اجرا کنید. آنها یک اثر ترکیبی دارند: اگر همه آنها را با هم بکار ببرید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

ممکن است بخواهید همه این تغییرات کوچک را یکجا پیاده سازی کنید. برای کمک به شما در انجام این کار، من یک برنامه در  coach.me ایجاد کرده ام که هر روز یک کار خاص برای انجام دادن به شما می دهد، بنابراین می توانید در عرض ۱۴ روز یک برنامه تحصیلی داشته باشید. چند مورد دیگر هم در این برنامه برای شما در نظر گرفته ام:

  • دسترسی رایگان به این دوره  courseبرای کمک به شما در ایجاد همه این تغییرات در یک روز
  • هفته رایگان مربیگری تحصیلی شخصی با پاتریک  Patrik
  • ویدیوی روزمرگی های من، برای کپی برداری و داشتن یک خواب شبانه راحت
  • فرصتی برای برقراری یک تماس رایگان با من

این توانایی های ما نیستند که واقعیات ما را نشان می دهند. بلکه انتخاب های ما هستند. “- آلبوس دامبلدور

زبانمهر

حتما بخوانید!

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست