در حال نگارش مقاله

یک مقاله خوب چه ویژگی هایی دارد؟ شامل چه بخشهایی است؟

گاما

همه دلشان می خواهد مقاله علمی آنها در یک مجله خوب و معتبر بین المللی انگلیسی زبان چاپ شود. با این وجود، نوشتن یک مقاله برای اولین بار ممکن است کمی سخت و پیچیده باشد. اما نگران نوشتن مقاله علمی خود نباشید! ما اینجا مراحل این کار را به شکلی ساده توضیح می دهیم و نکاتی را در رابطه با نوشتن سریع، آسان و البته درست یک مقاله با شما به اشتراک می گذاریم.

مراحل قبل از شروع به نوشتن مقاله

موضوع اصلی و کلمات کلیدی مقاله را مشخص کنید

قبل از این که بخواهید مقاله خود را بنویسید، اول باید موضوع اصلی مقاله خود را مشخص کنید. در این مقاله چه نتیجه ای به دست آورده اید؟ چه چیزی را کشف کرده اید؟ مهمترین دستاورد برای مخاطبین مقاله شما چیست؟ شما باید حاصل یافته خود را به صورت کاملاً واضح و شفاف عنوان کنید، بنابراین بهتر است مدتی را صرف فکر کردن در مورد آن کنید. سعی کنید موضوع و نتیجه اصلی خود را در یک جمله بیاورید. به عنوان مثال، این طور بنویسید که «ما دریافتیم که X، سلول های پیش ساز در شکل گیری مغز موش را مشخص می کند» یا «ما می خواهیم یک ساختار مولکولی اسیدهای نوکلئیک را پیشنهاد دهیم» … خب، البته که شما نمی توانید در یک جمله چگونگی انجام کار را توضیح دهید، اما موضوع اصلی و حاصل یافته خود را به مخاطب منتقل می کنید.

موضوع اصلی و کلمات کلیدی مقاله

وقتی موضوع اصلی مقاله علمی خود را مشخص کردید، به مراحل انجام کار فکر کنید که می تواند موضوع اصلی مقاله را به مخاطب منتقل کند. چگونه می توانید مراحل رسیدن به نتایج خود را طوری بنویسید که یک خط سیر قابل قبولی داشته باشد؟ در این مرحله، انتخاب یک عنوان اصلی و نوشتن یک طرح کلی و خلاصه ای از مقاله پژوهشی شما می تواند مفید باشد.

مخاطب را شناسایی کنید

هنگام نوشتن یک مقاله علمی، سعی کنید یافته های اصلی خود را برای مخاطبان خاصی که به موضوع مقاله شما علاقه مند هستند، توضیح دهید. برای این کار باید زمینه پژوهشی خوانندگان خود را بشناسید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

هنگام بیان موضوع اصلی و طرح کلی مقاله خود، به دانشمندانی فکر کنید که ممکن است آن را بخوانند: سوابق علمی و موضوعات پژوهشی آنها در چه زمینه ای است؟ دلیل آنها برای خواندن مقاله من چیست؟

اگر موضوع مقاله شما بین رشته ای است (مثلاً بیو فیزیک)، از خود بپرسید: آیا همه خوانندگان مقاله من می توانند حاصل این پژوهش را درک کنند؟ چگونه می توان سیر مقاله را طوری تنظیم کرد که بتواند با همه دانشمندان و پژوهشگران در حوزه های مختلف ارتباط برقرار کند؟

شکل ها و جداول را آماده کنید

هنگامی که موضوع اصلی، طرح کلی و مراحل نوشتن مقاله خود را مشخص کردید، شکل ها و جداول مربوط به یافته های خود را آماده کنید. خوب است بدانید که بسیاری از دانشمندان فقط چکیده یک مقاله را می خوانند و سپس بدون خواندن متن اصلی به شکل و جدول می پردازند. از این رو، این موارد تصویری باید درجه یک به نظر برسند و بتوانند پیام شما را به مخاطب منتقل کنند.

خب حالا باید ببینید که بهتر است برای ارائه داده های خود از جدول استفاده کنید یا شکل؟ در مقایسه جدول و شکل باید گفت که جداول می توانند حجم زیادی از داده ها که نمی توان به راحتی روی یک نمودار رسم کرد، را به خوبی نشان دهند. اشکال هم برای نمایش تصاویر، نمودار داده ها، نقشه ها یا اشکال شماتیک ایده آل هستند و اغلب برای مقایسه نتایج تجربی بین نمونه های مختلف یا برای ارائه مقادیر محاسبه شده/ نظری مورد استفاده قرار می گیرند.

نمودار

هنگام طراحی یک شکل یا جدول، آنها را به درستی ترسیم کنید و اطمینان حاصل کنید که نتایج شما را به طور واضح نشان می دهند و از نظر بصری هم جذاب به نظر می رسند. هر دوی اشکال و جداول مقاله شما باید یک زیرنویس یا شرح واضح و مختصری داشته باشند. همچنین، نمودارها و جداول باید کاملا مشخص باشند و خودشان بتوانند موضوع را نشان دهند، بعلاوه این که نباید این داده های به اشتراک گذاشته شده در جداول و تصاویر در جاهای دیگر مقاله تکرار شوند.

ساختار یک مقاله علمی

بدون شک نویسندگان جدید با ساختار مقاله علمی پژوهشی آشنا هستند، در واقع، در بخش انتشارات هر دانشگاه استانداردی برای نوشتن یک مقاله علمی وجود دارد. با این حال، برای نوشتن مقاله در قالب یک ساختار مشخص باید قسمت های مختلف آن را به خوبی بشناسیم. موارد زیر در یک منبع آنلاین در کالج بیتس مورد توجه قرار گرفت.

بخش توضیح
عنوان Title مقدمه ای واضح و جذاب در مورد موضوع ارائه دهید
نویسندگان Authors از همه مشارکت کنندگان اصلی کار نام ببرید
چکیده Abstract خلاصه ای مفید بر موضوع مقاله
مقدمه Introduction مطرح کردن سوال یا مشکل اصلی
مواد و روش ها Materials and methods چگونه به مشکل یا سوال به طور خاص پرداخته اید
نتایج Results نشان دادن یافته ها
بحث Discussion در مورد نتایج یافته ها صحبت کنید
تقدیر و تشکر Acknowledgement اختیاری – معرفی افراد یا سازمان هایی که در پژوهش کمک کردند
منابع / ادبیات مورد استناد Resources آوردن همه اسناد و مدارک استفاده شده
  • عنوان و چکیده – تمرکز بر جذب خواننده با زبانی واضح، مختصر و مفید
  • مقدمه – موضوعات کلیدی مقاله را برجسته کرده و زمینه را برای مطرح کردن مشکل یا سوال اصلی آماده می کند
  • مواد و روش ها – استفاده از پروتکل های خاص و جزییات آزمایش یا پژوهش را توضیح می دهد که باید به اندازه کافی واضح باشد تا بتوان آزمایش را دوباره تکرار کرد
  • نتایج و بحث – شامل بخش های جامع، مختصر و مفید، با تمرکز بر یافته های مهم، از جمله موارد غیر قابل انتظار
  • منابع / ادبیات مورد استناد – باید دقیقاً با منابع موجود در متن مقاله مطابقت داشته باشد. بهتر است هنگام انتخاب ادبیات مورد استناد، از جدیدترین منابع استفاده کرده و از آوردن منابع زیاد اجتناب کنیم.

نکات نوشتاری

در واقع، هدف از هر قسمت مقاله، انتقال پیام نویسنده به مخاطب خود است. نویسندگان مقالات علمی یا انتشارات دانشگاهی باید ساختار خاصی را برای نوشتن مقاله رعایت کنند، البته هدف همه آنها یکی است، انتقال پیام یا یافته های نویسنده به مخاطب.

1- واضح و قابل درک بودن

برای این که یک مقاله با متنی واضح و قابل درک بنویسیم، توجه به نکات زیر ضروری است:

الف: ساختار مناسب جملات

هر چه جملات و پاراگراف های یک مقاله کوتاه تر باشند، به خواننده اجازه می دهد تا مفاهیم را به راحتی درک کند. هیچ کس نمی خواهد به عقب برگردد و یک جمله یا پاراگراف را چندین بار بخواند، فقط برای این که منظور نویسنده را متوجه شود. این امر هم برای خواننده خسته کننده است و هم برای ویرایشگر مجله. شما می توانید جملات را روان، ساده و آموزنده بنویسید بدون این که پیچیده یا غیر قابل فهم باشند.

ب: استفاده صحیح از زبان و دستور زبان

استفاده از زبان و دستور زبان مناسب به بهبود روند نگارش مقاله و رضایت خوانندگان کمک می کند. این امر از سوگیری خواننده علیه نویسنده جلوگیری می کند. صرف نظر از این که یک پژوهش چقدر عالی است، هر گونه استفاده نا درست از زبان و دستور زبان در متن مقاله ممکن است باعث شود که خواننده، سوابق آموزشی نویسنده را زیر سوال ببرد و تصور کند که این مقاله پژوهشی تا حدی قابل قبول نیست.

2- مدیریت زمان

نوشتن یک مقاله علمی کار بسیار وقت گیر و زمان بری است. به خصوص نویسندگانی که می خواهند برای اولین بار یک مقاله علمی پژوهشی بنویسند، ضروری است که روزانه وقت زیادی بگذارند تا روی بخش های خاصی از مقاله کار کنند، همچنین باید برنامه ریزی کرده و مدیریت زمان را در نظر بگیرند.

3- ویرایش

پژوهش های علمی و نوشتن آن در قالب یک مقاله علمی به اندازه کافی گسترده، پیچیده و پر از جزییات است. هر بخش از یک مقاله پژوهشی نیاز به بازخوانی و ویرایش دارد. این پروسه ممکن است که زمان زیادی ببرد و از این رو، به احتمال زیاد نویسندگان از مقاله خود قبل از این که آن را آماده تحویل به استاد یا ارسال به یک مجله کنند، خسته می شوند. بنابراین، برای ویرایش یک مقاله پژوهشی بهتر است که از همکاران خود بخواهیم تا آن را مرور کرده و نظرات و پیشنهادات خود را برای تغییرات آن ارائه دهند. در این زمینه، نویسندگان همیشه از بازخوردی که از همکاران خود می گیرند استفاده کرده و در نهایت، مقاله خود را به طور قابل قبول تری آماده می کنند.

ساختار نوشتن مقاله

با مواد و روش ها شروع کنید

پس از اتمام نمودارها و جداول، می توانید نوشتن مقاله خود را شروع کنید. اگر چه چکیده و مقدمه اولین بخش های مقاله شما هستند، اما بسیاری از منابع، از جمله مجلات علمی مانند Elsevier، نوشتن آنها را در مرحله آخر توصیه می کنند.

به طور کلی، ما این مراحل زیر را برای نوشتن یک مقاله پیشنهاد می دهیم:

مواد و روش ها > نتایج > بحث > نتیجه گیری > مقدمه > چکیده

در واقع، بخش مواد و روش ها ساده ترین قسمت مقاله شما است که در آن نحوه انجام پژوهش خود را توضیح می دهید و پروتکل ها و روش هایی که استفاده کردید را شرح می دهید. در این مرحله، شما باید جزئیات کافی را وارد کنید تا یک خواننده علاقه مند بتواند آزمایش شما را تکرار کند. با این حال، اگر از یک روش متداول استفاده می کنید، فقط ارجاع به مقاله ای که این روش را توصیف می کند کافی است، و نیازی به تکرار همه جزئیات در مقاله خود ندارید.

نکته سریع در استفاده از منابع: از قبل، فهرستی از منابع را تهیه کنید و از نرم افزارهای مرجع، مانندMendeley یا Zotero استفاده کنید.

نتایج، بحث، نتیجه گیری

در بخش نتایج، شما فقط باید نتیجه ای از یافته های خود را ارائه دهید که بتواند موضوع و پیام اصلی مقاله شما را نشان دهد. می توانید هر گونه اطلاعات تکمیلی دیگر را در بخش مدارک و شواهد ضمیمه بیاورید. از آنجا که این بخش، نتایج یافته های شما را ارائه می دهد، معمولاً انتظار نمی رود که هیچ منبعی را در اینجا ذکر کنید.

در قسمت بحث، اهمیت نتایج خود را در زمینه پژوهشی خود توضیح دهید. در اینجا شما نباید بخش نتایج را تکرار کنید، بلکه باید درباره نتایج یافته های خود بحث کنید. در این قسمت، عقاید و اظهارنظرهای خود را با مدرک بیان کنید به خصوص اگر نتایج شما آنها را تایید می کند، اما از اظهاراتی که نتایج شما را تایید نمی کند، خودداری کنید. همچنین در این قسمت بهتر است که حاصل نتایج خود را با سایر یافته های منتشر شده در این زمینه پژوهشی مقایسه کنید. اگر نتایج شما با آنها مطابقت نداشت، دلایل خود را برای این تفاوت توضیح دهید. بعلاوه، در قسمت بحث باید به محدودیت ها و نتایج بی حاصل و غیر قطعی در پژوهش خود هم اشاره کنید.

نتایج، بحث، نتیجه گیری

بخش نتیجه گیری، بسته به شرایط مجله، می تواند یک بخش جداگانه یا آخرین پاراگراف قسمت بحث باشد. در نتیجه گیری باید مهمترین نتایج کار خود را برجسته کرده و نحوه پیشرفت مراحل آن را توضیح دهید. از تکرار نکات اصلی قسمت بحث خودداری کنید. در عوض، نتایج خود را با بررسی ایده های خود با توضیح بیشتر و در سطح بالاتری از چکیده تفسیر کنید.

مقدمه و چکیده

بخش مقدمه انگیزه شما را از انجام این پژوهش توجیه می کند. در این بخش، شما مشکل یا سوال درباره پژوهش خود را بیان کرده و هر گونه اطلاعات موجود در این زمینه را مرور می کنید و اطلاعات لازم برای درک پژوهش خود را در اختیار خوانندگان قرار می دهید. در قسمت مقدمه، به پژوهش های حاضر و مقالات مرتبط با زمینه پژوهشی تان اشاره کنید و همچنین مطالعات با نتایج متناقض را هم بیاورید. پیشنهاد می شود از مقالاتی استفاده کنید که قدیمی تر از ده سال نباشند، مگر این که اولین کشف در این زمینه باشد. بعلاوه، شما باید هدف مطالعه خود را هم در پایان این بخش عنوان کنید.

مقدمه و چکیده

بخش چکیده مضمون اصلی مقاله شما را خلاصه کرده و خواننده را راغب می کند تا ادامه مقاله را بخواند. بسیاری از پژوهشگران فقط بخش چکیده را به صورت اجمالی می خوانند، از این رو، چکیده یک مقاله باید آن قدر ارزشمند و جذاب باشد تا آنها را تشویق کند که کل مقاله را بخوانند. به طور کلی، مجلات بیش از 250 کلمه را برای این بخش مجاز نمی دانند، بنابراین باید آن را به صورت خلاصه بنویسید.

1-پس از نوشتن اولین پیش نویس مقاله، آن را ویرایش کنید

برای سرعت بخشیدن به روند نوشتن مقاله خود، سعی کنید افکار و ایده های خود را در اسرع وقت روی کاغذ بیاورید. در این مرحله از نوشتن، خیلی نگران املای کلمات، دستور زبان، سبک نگارش یا آوردن کلمات صحیح و دقیق نباشید. چون می توانید کل مقاله را پس از این مرحله، ویرایش کرده و یا حتی دوباره بنویسید. با این حال، هنگامی که نوشتن پیس نویش کل مقاله را آماده کردید (به عنوان مثال، روش ها یا نتایج)، باید اطمینان حاصل کنید که نگارش مقاله شما واضح، مختصر و مفید، و خواندن آن نیز آسان است. در اینجا چند نکته وجود دارد که چگونه می توانید سبک نگارش مقاله خود را به صورت واضح و پیوسته بیاورید که ادامه خواندن آن راحت باشد.

2-بررسی کنید که روند نگارش جملات شما منطقی و منسجم باشد

برای اتصال جملات، می توانید از کلمات ربط دهنده استفاده کنید، کلماتی مانند بنابراین، در حالی که، با این وجود، همچنین. اما مراقب باشید که بیش از حد از آنها استفاده نکنید. اگر دو جمله به هم مرتبط هستند، می توانید به جای استفاده از کلمات ربط دهنده، آنها را با علائم نوشتاری و نقطه گذاری، مانند دو نقطه یا نقطه ویرگول متصل کنید. نکته قابل توجه این است که جملات و پاراگراف های شما باید به ترتیبی منطقی بهم متصل شوند: از یک نمای کلی تا جزئیات دقیق، از معرفی یک مدل تا توصیف نتایج و غیره تمام جملات باید بهم پیوسته باشند.

3-نوشته خود را ساده و واضح نگه دارید نه پیچیده و فانتزی

هدف اصلی نوشتن یک مقاله علمی قابل درک بودن آن است (و البته پذیرفته شدن، منتشر و سایت شدن!)، بنابراین، واضح و قابل درک بودن مقاله کلید اصلی خواندن آن است. بهتر است از استعاره یا تشبیه استفاده نکنید، مگر این که مطمئن باشید خوانندگان شما آن را به اشتباه تفسیر نمی کنند.

4-جملات خود را مختصر و مفید بیان کنید

از بکار بردن کلمات اضافی در متن پرهیز کنید. به طور مثال اگر کلمه ای در جمله نقشی ندارد، آن را نیاورید.

جمله مثال: کمپلکس اصلی PRC2 شامل زیر واحد هیستون متیل ترانسفراز EZH2 است که بستگی به ارتباط با SUZ12 و EED و همچنین ارتباط دیگری با پروتئین های اتصال دهنده هیستون RBBP دارد.

جمله بازنگری شده: کمپلکس اصلی PRC2 شامل زیر واحد هیستون متیل ترانسفراز EZH2 است که همراه با SUZ12 ، EED و پروتئین های اتصال دهنده هیستون RBBP کار می کند.

5-از اسامی و افعال استفاده کنید، از قیدها و صفت ها کمتر استفاده کنید

«وقتی صفتی می بینید، آن را از بین ببرید. البته منظور من همه صفات نیست، بلکه اکثر آنهاست.» مارک تواین

6-به زبان انگلیسی ساده بنویسید

برای نوشتن مقاله انگلیسی تان از یک زبان نوشتاری ساده که شامل زبان انگلیسی غیر بومی است، استفاده کنید تا برای همه قابل فهم باشد. از بکار بردن اصطلاحات و کلمات محاوره ای خودداری کنید. حتی اگر زبان انگلیسی زبان اول شما باشد، به خاطر داشته باشید که زبان اول همه دانشمندان انگلیسی نیست. همواره در نظر داشته باشید که می خواهید مقاله شما تا آنجا که ممکن است توسط سایر دانشمندان قابل درک و قابل استناد باشد.

همچنین سعی کنید که از کلمات مخفف و علایم اختصاری کمتر استفاده کنید، به ویژه از عباراتی که معمولاً در این زمینه رایج نیستند اجتناب کنید، زیرا درک متن شما را سخت می کنند.

چگونه مقاله انگلیسی آنلاین بنویسیم؟ (ویژه مطالب آنلاین)

7-در صورت امکان از افعال معلوم استفاده کنید

با خیال راحت بخش مواد و روش ها را به زبان مجهول بنویسید، زیرا این قسمت بیشتر بر مراحل انجام شده تمرکز دارد تا این که چه کسی این کار را انجام داده است. با این حال، توصیه می کنیم تا زمانی که می توانید در سایر بخش ها از افعال و جملات معلوم استفاده کنید. نوشتن جملات بیشتری با افعال معلوم، خواندن و درک مقاله شما را آسان تر می کند.

جمله مثال: CUT&RUN به طور معمول از نمونه های تازه و ثابت نشده به عنوان ماده اولیه استفاده می کند، اما تنظیماتی در پروتکل ایجاد شده است که اجازه می دهد از نمونه هایی که در 10٪ DMSO منجمد شده اند، استفاده شود.

جمله بازنگری شده: CUT&RUN به طور معمول از نمونه های تازه و ثابت نشده به عنوان ماده اولیه استفاده می کند، اما تنظیمات پروتکل می تواند اجازه استفاده از نمونه های منجمد شده در 10٪ DMSO را بدهد.

8-از به کار بردن «اسامی زامبی» (یعنی نامگذاری ها) خودداری کنید

اسامی زامبی را می توانید به راحتی با یک پسوند پایانی در انگلیسی مانند -tion, -ment, -ency نظیر این کلمات (implementation, agreement, tendency, etc) تشخیص دهید. اسامی زامبی بار اضافی به جملات وارد می کنند، بنابراین آنها را با یک فعل معلوم جایگزین کنید. در این زمینه، مثال هایی آورده شده است:

Our findings are in agreement with the previous studies. -> Our findings agree with previous studies.

We made an assessment of… -> We assessed…

Our study took many factors into consideration. -> Our study considered many factors.

یافته های ما در تطابق با مطالعات قبلی است. < یافته های ما مطالعات قبلی را تایید می کند.

ما یک ارزیابی از … آماده کردیم < ما ارزیابی کردیم که …

مطالعه ما با توجه به عوامل زیادی انجام شد. < مطالعه ما عوامل زیادی را در نظر گرفت.

9-فاعل و فعل را نزدیک بهم نگه دارید

اگر فاعل و فعل به دنبال هم بیایند، خواندن جملات راحت تر می شود. زیرا خوانندگان بلافاصله مفهوم جمله را متوجه می شوند. به عبارتی، جدا کردن فاعل و فعل با فاصله زیاد از هم در متن، خوانندگان را گیج کرده و آنها را وادار به خواندن دوباره جمله برای درک معنی آن می کند.

جمله مثال: کشف این که کاهش PRC2 منجر به کاهش کلی H2AK119ub1 نمی شود، مدل ما را پیچیده و گسترده کرده است.

جمله بازنگری شده: ما دریافتیم که کاهش PRC2 منجر به کاهش کلی H2AK119ub1 نمی شود و این کشف مدل ما را پیچیده و گسترده کرده است.

خلاصه نکات مهم

اینکه از استاد راهنما، نویسندگان دیگر و همکاران خود بازخورد منظمی دریافت کنید فکر بسیار خوبیست. وقتی پیش نویس مقاله خود را نوشتید، آن را برای یکی دو همکار خود ارسال کنید. این کار باعث می شود در حالی که شما قسمت بعدی مقاله تان را می نویسید، آنها بازخورد ارزشمندی را در مورد قسمت قبلی مقاله به شما ارائه دهند که کمکتان کند، یک روش برنده – برنده!

اگر مجله ای که می خواهید مقاله خود را برای آن ارسال کنید، از قبل مشخص کرده اید، می توانید دستورالعمل های مجله مورد نظر خود را برای نوشتن مقاله بررسی کنید (به عنوان مثال، مجلاتNature ، PNAS). همچنین می توانید سبک مقالات دیگر در مجلات مورد نظرتان را که قصد ارسال مقاله خود به آنها را دارید، بررسی کنید.

مقدار فاند دانشگاه های آمریکا و شرایط گرفتن فول فاند

در نهایت، خود را برای یک پروسه طولانی آماده کنید زیرا تهیه یک مقاله پژوهشی برای چاپ در یک مجله معتبر، زمان بر است. به احتمال زیاد شما باید چندین بار مقاله تان را ویرایش کنید و نظرات نا امیدکننده زیادی دریافت خواهید کرد (نکته مهم: بلافاصله به آنها پاسخ ندهید)، چون وقتی بالاخره مقاله خود را در بخش چاپ یا پیش چاپ مشاهده می کنید، می بینید که همه چیز ارزشش را دارد! فراموش نکنید که اولین انتشار مقاله خود را توییت کنید. حالا زمان تحسین کردن و استناد به مقاله شماست!

جمع بندی و یک ویدیوی عالی

فرقی نمی کند برای تدریس و سخنرانی در دانشگاه بخواهید مقاله بنویسید یا برای ارسال به مجلات؛ به هر حال دنیای آکادمیک و دانشگاهی در هر کجای این جهان، دیگر به فرهنگ ها و ملیت های جداگانه تقسیم نمی شود. حتی اگر یک کلاس درس دانشگاه، مملو از دانشجویانی با پیشینه فرهنگی و ملی یکسان باشد، همه آنها برای انتقال از آنجا به یک جامعه جهانی از دانشمندان مختلف آموزش می بینند. بنابراین، در نظر گرفتن مخاطب هنگام تهیه مقاله و رعایت دستورالعمل های لازم برای انتشار در مجله ضروری است.

چطور بورسیه تحصیلی بگیریم؟ (16 ترفند کاربردی)

علاوه بر این، اگر زبان مادری تان انگلیسی نیست و باید مقالات خود را باید به این زبان بنویسید، دانستن زبان انگلیسی آمریکایی یا زبان انگلیسی بریتانیایی، اهمیت زیادی برایتان دارد.

 

زبانمهر

حتما بخوانید!

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • با سلام‌ . ممنون بابت اطلاعات خوبتون. فقط سوالی که داشتم اینه که از مقالاتی که به عنوان رفرنس برای مقاله خودمون استفاده میکنیم باید از مقالات ISI باشند یا مهم نیست؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست