۹ نکته برای دانشجویان بین المللی که برای تحصیل به بریتانیا آمده اند

۹ نکته برای دانشجویان بین المللی که برای تحصیل به بریتانیا آمده اند

گاما

ما از دانشجویان بین المللی پرسیده ایم و همچنین از  بهترین متخصص ارتودنسی تهران کمک گرفته ایم که ترجیح می دادند چه نکاتی را قبل از آمدن به بریتانیا بدانند. در ادامه موضوعاتی را آورده ایم که آنها می خواستند قبل از سفر بدانند!

اگر شما یک دانشجوی بین المللی هستید (از اتحادیه اروپا یا کشورهای دورتر) و برای تحصیل به انگلستان می روید، پیشبینی می کنیم که اوضاع تا حدودی برای تان گیج کننده باشد – به خصوص اگر اولین بار است که به دانشگاه وارد می شوید-. مطالعات اخیر نشان می دهد که اغلب دانشجویان خارجی انگلستان دانشجوی دوره لیسانس هستند.

حتما بخوانید: ۱۵ تا از زبانهای دنیا که بیشترین جمعیت صحبت کننده را دارند

ما با تعدادی از دانشجویان بین المللی صحبت کردیم (هم دانشجویان کارشناسی و هم دانشجویان کارشناسی ارشد) و از آنها پرسیدیم که قبل از سفر خود به بریتانیا چه نکاتی را بهتر بود می دانستند. در ادامه ۹ تا از برترین موضوعاتی را که آنها بیان کرده اند و بهتر است قبل از رفتن به انگلیس بدانید آورده شده است.

۱- روی بودجه مالی خود برنامه ریزی کرده و درمورد بورس های تحصیلی تحقیق کنید.

money

قبل از انجام هرکاری، باید مطمئن شوید که منابع مالی کافی برای تأمین مخارج تحصیل خود دارید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

دانشجویان اتحادیه اروپا واجد شرایط دریافت وام های دانشجویی هستند. به این معنا که هزینه مربوط به شهریه دانشگاه از طریق وام هایی قابل پراخت است که می توانید آن ها را بعداً بازپس دهید. اطلاعات بیشتر را می توانید در این لینک ببینید.

دانشجویان اتحادیه اروپا برای سال تحصیلی ۲۰۱۹/۲۰۲۰ واجد شرایط دریافت اعتبارات دانشجویی هستند. وضعیت تأمین بودجه ی دانشجویان اتحادیه اروپا پس از این تاریخ هنوز هم مشخص نیست- اما به محض اطلاع از آن، شما را در جریان می گذاریم.

با این حال، دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا (به جز در موارد خاص) واجد شرایط دریافت وام های دانشجویی نیستند و اگر از خارج از اتحایه اروپا می آیید، موظف هستید که مخارج تحصیل خود را بپردازید. علاوه بر این شما باید هزینه ای را بپردازید که بیشتر از هزینه پرداختی دانشجویان انگلیسی است –چیزی حدود ۱۰٫۰۰۰- ۳۵٫۰۰۰ پوند-

حتما دانلود کنید: ۱۰ تا از بهترین اپلیکیشن ها برای تقویت زبان انگلیسی +لینک دانلود

فراموش نکنید که برای آنکه روند دریافت ویزای تان موفقیت آمیز باشد، باید مدارکی ارائه کنید که نشان دهد شما می توانید این هزینه ها و نیز هزینه زندگی در بریتانیا را پوشش دهید.

اگر برای هزینه های تان پول ندارید، گزینه هایی برای شما در دسترس است. در راهنمای کاملی که تحت عنوان بودجه دانشجویی و بورس های تحصیلی بین المللی ارائه کرده ایم، فرصت های اعطای اعتباراتی را بررسی نموده ایم که ممکن است واجد دریافت آنها باشید. همچنین می توانید به مقاله ای که تحت عنوان وام های آموزشی و برنامه های مبادلاتی آورده شده است، نگاهی بیندازید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه دانشگاه های انگلستان برای دانشجویان بین المللی و شرایط دریافت وام های دانشجویی در انگلیس، راهنمای ما در مورد شهریه دانشجویان بین المللی را بررسی کنید.

۲- ویزای دانشجویی خود را ساماندهی کنید

passport

به عنوان یک دانشجوی بین المللی که می خواهید برای تحصیل به انگلستان بیایید، براساس ملیت خود، باید برای ویزا درخواست بدهید.

دانشجویان اتحادیه اروپا، EEA یا سوییس

اگر تابعیت اتحادیه اروپا (EA)، حوزه اقتصادی اروپا (EEA) یا کشور سوییس را داشته باشید، دیگر نیازی نیست که برای تحصیل در بریتانیا ویزا بگیرید.

با استفاده از گذرنامه معمولی خود می توانید به انگلستان سفر کنید – فقط فراموش نکنید که باید نوعی بیمه درمانی مانند کارت EHIC را همراه داشته باشید.

ملیت های غیر اتحادیه اروپا

اگر از کشوری می آیید که خارج از اتحادیه اروپا، EEA و سوییس می باشد، باید برای ویزای دانشجویی بریتانیا اقدام کنید.

اگر می خواهید یک دوره تحصیل کوتاه مدت کمتر از شش ماه را در بریتانیا بگذرانید، نیاز به ویزای دانشجویی کوتاه مدت دارید (توجه داشته باشید که با این ویزا نمی توانید در بریتانیا مشغول به کار شوید، از جمله کارهایی که در دوره تحصیل خود انجام می دهید یا شغل های پاره وقت، در عوض باید برای دریافت ویزای درجه ۴ اقدام کنید).

اگر دوره تحصیلی شما بیشتر از ۶ ماه طول می کشد، به ویزای دانشجوی درجه ۴ (عمومی) نیاز خواهید داشت.

willem defoe

در ادامه هر موردی که برای اپلای کردن نیاز دارید آورده شده است:

  • تأیید پذیرش مطالعات (CAS) – این یک شماره مرجع ۱۴ رقمی است که زمانی که درخواست شما پذیرش شد، از دانشگاه تان دریافت می کنید.
  • اثبات بودجه مالی – شما باید ثابت کنید که منابع مالی کافی دارید تا بتوانید شهریه دانشگاه خود را برای سال اول و یا اگر دوره تحصیل شما کمتر از یک سال است، برای کل دوره پوشش دهید. مهم تر از همه باید اثبات کنید که هر ماه مبلغ ۱۰۱۵ یورو می توانید برای هزینه های زندگی تأمین کنید (کسانی که در لندن درس می خوانند باید ۱۲۶۵ یورو بپردازند). این مبلغ را می توانید از محل بودجه ی شخصی، یک حامی مالی رسمی یا یک وام آموزشی تأمین کنید.
  • مهارت های زبان انگلیسی، شما باید اثبات کنید که پایین ترین سطح مهارت زبان انگلیسی را دارید، این بخش معمولاً با یک آزمون معتبر زبان انگلیسی (SELT) سنجیده می شود.

ویزای درجه ۴ برای کسانی که از خارج از بریتانیا می آیند ۳۴۸ یورو هزینه بر می دارد، و باید از کشور خودشان برای ویزا اقدام کنند.

همچنین ممکن است مجبور شوید که قسمتی از هزینه مراقبت های بهداشتی را به عنوان بخشی از فرآیند درخواست ویزا بپردازید. این هزینه ۱۵۰ یورو در هر سال است و به شما اجازه می دهد که از NHS استفاده کنید.

شما می توانید برای ویزای خود سه ماه قبل از آغاز دوره تحصیلی تان اقدام کنید، اما بهتر است کمی زودتر اقدام کنید زیرا فرآیند درخواست شما ممکن است چند هفته طول بکشد. برای اطلاعات بیشتر به فهرست ما مراجعه کنید که زمان پردازش ویزا در هر کشور را نشان می دهد.

۳- برای زندگی انگلیسی آماده شوید

rain

از نظر فرهنگی، بریتانیا بسیار متنوع است و مردم سراسر دنیا را می پذیرد. شما گروه های دانشجویان بین المللی زیادی را در تمام دانشگاه ها پیدا خواهید کرد و اغلب در تمام این جوامع افرادی همفکر با پیشزمینه های مشابه با خود پیدا خواهید کرد که کمک زیادی به شما می کنند.

ما همچنین پیشنهاد می کنیم که گروه های فیسبوک مربوط به دانشگاه خودتان را پیدا کنید (معمولاً هر دانشگاه گروه مربوط به دانشجویان بین المللی دارد) بنابراین شما می توانید هر سؤالی که دارید به بحث بگذارید و حتی پیش از رسیدن به بریتانیا دوستانی برای خود پیدا کنید.

بهتر است بدانید که بریتانیا به داشتن هوای سرد و مرطوب شهرت دارد. لباس های گرم و یک بارانی برای ماه های زمستان بردارید و انتظار نداشته باشید که تابستان گرمی در پیش داشته باشید.

مطمئناً این که بخواهید مداوم از سیستم گرمایشی استفاده کنید برای بودجه دانشجویی شما به صرفه نخواهد بود (برای محیط زیست نیز خوب نیست)؛ به همین دلیل داشتن لباس گرم ضروری است – هرچند ما ترفندهایی را به شما می گوییم که بتوانید در مبلغ قبوض مصرف انرژی تان صرفه جویی کنید-.

۴- محل اسکان دانشجویی خود را آماده کنید

accommodation

قطعاً شما تمایل دارید که پیش از رسیدن به بریتانیا، وضعیت اقامت و اسکان خود را مشخص کنید، مسلماً آخرین چیزی که می خواهید آن است که به انگلستان برسید و جایی برای ماندن نداشته باشید.

برای این منظور اولین تماس شما باید با دانشگاه تان باشد؛ زیرا معمولاً دانشگاه ها تضمین می کنند که تمان دانشجویانی که برای آن دانشگاه خاص اپلای کرده اند را تا قبل از یک تاریخ مشخص اسکان دهند.

اغلب دانشجویان در اقامتگاه های خود دانشگاه ساکن می شوند (که به آنها خوابگاه دانشجویی یا به اختصار خوابگاه گفته می شود)؛ البته تعدادی از دانشجویان نیز ممکن است به صورت شخصی به اجاره اتاق روی آورند.

حتما بخوانید: بهترین روش معرفی خود به زبان انگلیسی (کاملا ساده و اصولی)

برای سال اول تحصیل شما، بهترین حالت آن است که در خوابگاه اقامت کنید، زیرا نیازی نیست زحمت تلاش برای یافتن اتاق مناسب در جایی دیگر را به خود بدهید، از طرفی، بعضی از دانشگاه ها خوابگاه هایی دارند که مخصوص دانشجویان بین المللی هستند و به شما کمک می کنند که به راحتی دوست پیدا کنید.

این خوابگاه ها یا به صورت خود- پذیرا هستند (به این معنی که شما برای تهیه غذاهای خودتان به آشپزخانه مشترکی دسترسی خواهید داشت) یا از شما پذیرایی می کنند (به این معنی که وعده های غذایی شما در یک ناهار خوری تهیه می شود). اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه هستید، خوابگاه های خود-پذیرا گزینه ارزانتری است. برای این که مهارت های آشپزی تان را تقویت کنید، یک فهرست از غذاهای دانشجویی و طرز پخت آنها برای شما تهیه کرده ایم.

بر خلاف دانشگاه های آمریکایی ، اکثریت قریب به اتفاق اتاق های خوابگاه ها و اتاق های اجاره ای، خصوصی هستند – به این معنی که شما هم اتاقی ندارید بلکه یک اتاق در اختیار خودتان خواهد بود.

اگر شما به اسکان در خوابگاه ها علاقه ای ندارید و ترجیح می دهید خودتان در پی اسکان خصوصی باشید، برای یافتن خانه هایی در منطقه دانشگاه خود می توانید به فهرستی که ما تحت عنوان راهنمای اسکان دانشجویان منتشر کرده ایم؛ نگاهی بیندازید و یا برای مشاهده خانه های دانشجویی با راهنمای ما مشورت کنید تا بدانید که باید مراقب چه موضوعاتی باشید.

و البته اگر مطمئن نیستید کجا می خواهید زندگی کنید، یک راهنما برای شما در نظر گرفته ایم که همه آیتم ها را با هم مقایسه می کند.

توجه: اگر برای اولین بار است که از خانه دور می شوید؛ راهنمای ما تحت عنوان موفقیت در زندگی گروهی را مطالعه کنید.

۵- اطمینان حاصل کنید که بیمه سلامت را تهیه کرده اید

hospital

تمام دانشجویان بین المللی که از داخل یا خارج اتحادیه اروپا می آیند، باید اثبات کنند که بیمه سلامت را تهیه کرده اند تا برای مراقبت های بهداشتی مورد نیاز در انگلستان آنها را تحت پوشش خود قرار بدهند. در ادامه نحوه دریافت بیمه را آورده ایم:

دانشجویان اتحادیه اروپا

اگر از اتحادیه اروپا می آیید، سازماندهی بیمه سلامت برای شما بسیار ساده خواهد بود.

به این منظور شما باید کارت بیمه سلامت اروپایی (EHIC) تهیه کنید، که به شما این امکان را می دهد که درحالی که در انگلستان هستید، از خدمات ملی بهداشت (NHS) رایگان یا با هزینه ای کم بهره مند شوید.

اگر شما کارت بیمه سلامت اروپایی ندارید، برای دریافت یکی از آنها کافی است از طریق ارائه دهنده بیمه درمانی کشور خود اقدام کنید.

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا

اگر دانشجویی خارج از اتحادیه اروپا هستید، باید به عنوان بخشی از فرآیند درخواست ویزا، مبلغی برای دریافت بیمه سلامت بپردازید تا به شما اجازه داده شود که در طی اقامت تان در انگلیس از NHS استفاده کنید.

همچنین می توانید بیمه سلامتی را که پیش از این داشته اید را بررسی نمایید، زیرا ممکن است آن بیمه شما را هنگامی که خارج از کشورتان هستید، پوشش دهد.

با این حال، فراموش نکنید که EHIC و یا هر نوع بیمه سلامت دیگر، هزینه های اضافی یا ضرر و زیان های ناشی از بیماری یا جراحت را پوشش نمی دهد – برای مثال اگر در اثر بیماری برنامه سفرتان کنسل شود یا هزینه های دوره تحصیل تان از دست برود، این بیمه آنها را جبران نمی کند- .

Endsleigh برای دانشجویان خارجی که به انگلستان می آیند بیمه مسافرت را پیشنهاد می کند که این هزینه های اضافی را پوشش می دهند.

۶- تنظیم یک حساب بانکی دانشجویی

santander

اگر بناست که بیش از چند ماه در انگلستان اقامت داشته باشید (طولانی تر از یک ترم)، توصیه می کنیم یک حساب بانکی برای خود تنظیم کنید.

این امر باعث می شود پرداخت صورتحساب ها برای شما آسان تر شود و پول تان را در جایی ایمن نگه داری کنید و از پرداخت هزینه ارز خارجی که در صورت استفاده از حساب های بانکی غیر انگلیسی برای پرداخت های تان باید بپردازید، اجتناب شود.

حتما بخوانید: ۲۰ تا از پرکاربردترین حرکات بدن در زبان انگلیسی ک بومی زبانها استفاده می کنند

تنظیم حساب بانکی می تواند یک روند طولانی باشد، زیرا بانک ها برای تأیید هویت و میزان اعتبارات شما به اطلاعات زیادی نیاز دارند.

بررسی کنید که برای صرفه جویی در وقت، آیا می توانید باز کردن حساب بانکی در انگلستان را از کشور خود آغاز کنید، همچنین بررسی نمایید که آیا بانک فعلی شما با بانک های انگلستان ارتباط دارد یا خیر، زیرا این ارتباط باعث می شود روند کار تسهیل شود.

wolf of wall street

چگونه یک حساب بانکی باز کنید

به منظور باز کردن حساب بانکی در هنگامی که در بریتانیا هستید، به مدارک زیر نیاز دارید:

  • یک پاسپورت معتبر
  • یک ویزای معتبر – تنها برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا-
  • ارائه آدرس محل سکونت در انگلستان –ارائه ی قرارداد اجاره نامه یا قبوض برق/گاز کافی است.
  • ارائه مدرک وضعیت دانشجویی – شما خود به خود زمانی که در دانشگاه ثبت نام می کنید، این مدرک را دریافت خواهید کرد-
  • اثبات داشتن درآمد – این بخش ممکن است به معنای ارائه یک چک اعتباری باشد و یا این که در مصاحبه ای که با شما می شود بتوانید ثابت کنید که درآمد کافی برای حفظ حساب بانکی خود دارید.

تقریباً به طور قطع به شما می گوییم که برای انجام این مراحل باید حضوری به بانک مراجعه کنید، پس توقع نداشته باشید که بتوانید تمام مراحل را به صورت اینترنتی با لپ تاپ خود انجام دهید.

حساب های بانکی دانشجویی گزینه بسیار خوبی برای شماست، زیرا مزایای بی شماری از جمله اضافه برداشت بدون بهره تا ۳۰۰۰ پوند را به دانشجویان ارائه می دهند. با این حال، خوب است بدانید که همه بانک ها حساب های بانکی دانشجویی را به دانشجویان بین المللی ارائه نمی دهند (نگران نشوید، می توانید یک حساب جاری معمولی در آن بانک ها باز کنید).

حتما بخوانید: ۴۰ تا از مهمترین قواعد رفتاری در فرهنگ انگلیسی زبان ها که باید بدانید!

از آنجایی که تنظیم حساب بانکی مدت زمانی تقریباً طولانی دارد و رسیدن کارت اعتباری شما ممکن است ۱۰ روز طول بکشد، بهتر است برای پرداخت هزینه های ماه اول اقامت خود، پول نقد همراه تان باشد – ما توصیه می کنیم که برای این منظور یک کارت پیش پرداخت تهیه کنید، زیرا حمل مقدار زیادی پول نقد می تواند نا امن باشد- .

راهنمای ما را برای بررسی بهترین حساب های بانکی دانشجویی بین المللی در انگلستان مطالعه کنید و از لیست ما به عنوان نقطه شروع استفاده کنید تا یک حساب بانکی را پیدا کنید که مناسب شما باشد.

۷- ارزانترین راه برای برقراری تماس های بین المللی را بیابید

phone box

آیا این موضوع که تلفن همراه فعلی تان در بریتانیا کار می کند یا نه برایتان ترسناک است؟ پاسخ به احتمال زیاد مثبت است.

بریتانیا مانند بسیاری از کشورهای دنیا روی باند GSM کار می کنند، اما اگر اهل ژاپن یا آمریکای شمالی/جنوبی هستید، ممکن است تلفن تان در انگلستان کار نکند؛ بنابراین بهتر است این موضوع را بررسی کنید.

حتما بخوانید: چگونه فول فاند بگیریم؟ (ویژه دانشجویان کارشناسی، ارشد و دکترا)

اگر این طور به نظر می رسد که گوشی شما در این کشور کار نمی کند، بهتر است که آن را به صورت نقدی بفروشید تا در بریتانیا یک گوشی جدید داشته باشید. به منظور دریافت ارزان ترین قرارداد تلفن همراه دانشجویی می توانید مقاله ما را بررسی کنید.

به این ترتیب، بدترین کار برای شما آن است که در حین تحصیل در بریتانیا، سیم کارت فعلی تان را در تلفن همراه تان نگه دارید؛ زیرا هنگامی که با شماره های محلی و نیز شماره های کشور خودتان تماس می گیرید؛ باید هزینه زیادی را پرداخت کنید.

در ادامه مهمترین نکات برای داشتن ارتباطاتی ارزان قیمت آورده شده است:

برای تماس با شماره های محلی

اگر در حال حاضر یک تلفن همراه دارید؛ به یک سیم کارت جدید احتیاج دارد. با یک سیم کارت PAYG (پرداخت در هر جایی که هستید) باید شارژ مالی تلفن همراه خود را پر کنید. این روش می تواند برای پیگیری هزینه های شما مناسب باشد؛ اما اگر اعتبارتان در موقعیت نامناسبی به اتمام برسد ممکن است برای تان دردسر ساز باشد.

قراردادهای ماهانه معمولاً از نظر مالی بهتر هستند، زیرا می توانید مدت تماس و پیامک های متنی نامحدود (یا تقریباً نامحدود) دریافت کنید؛ اما باید هر ماه هزینه موبایل خود را پرداخت کنید و این امر نیز به مسئولیت های طولانی مدت شما اضافه می شود. بهترین قراردادها برای انتخاب تلفن همراه تان را می توانید در مقاله ی ما مطالعه کنید.

حتما بخوانید: ۱۶ سوال رایج درباره اپلای و پذیرش دانشگاههای خارج از کشور+ پاسخ

اگر می خواهید یک تلفن همراه جدید داشته باشید، ما یک ابزار مقایسه ای برای شما تهیه کرده ایم که بتوانید در یک قرارداد فوق العاده، بیشترین مدت مکالمه، بیشترین تعداد پیامک ها و دیتا با قیمت پایین ماهانه را در کنار هم داشته باشید و حتی می توانید هنگامی که قرارداد تمام شد، تلفن همراه را نزد خود نگه دارید.

اما اگر می خواهید تلفن همراهی که در کشور خود خریده اید را نگه دارید؛ قبل از آغاز استفاده از سیم کارت جدید؛ ابتدا باید قفل آن تلفن را باز کنید!

برای تماس با خانه

در سال های اخیر، تعداد زیادی کمپانی های ارائه کننده تماس های بین المللی کم هزینه مانند Lebara، LycaMobile و RebTel به بازار آمده اند. با این حال، طبق اطلاعاتی که ما به دست آورده ایم؛ RebTel بهترین تعرفه تماس را ارائه می کند به صورتی که تماس های زیر یک دقیقه و اولین تماس شما رایگان خواهد بود.

به همین ترتیب، می توانید از سرویس هایی مانند اسکایپ، فیس تایپ، واتس اپ، وایبر و پیام رسان فیسبوک استفاده کنید تا به صورت مجانی تماس های صوتی و تصویری برقرار کنید.

راهنمای ما برای بررسی ارزان ترین راه های برقراری تماس های بین المللی را مطالعه کنید تا بتوانید این روشها را با هم مقایسه نمایید.

۸- حمل و نقل عمومی را بشناسید

C:\Users\asus\Downloads\public-transport.jpg

مواجهه با سیستم حمل و نقل عمومی یک کشور، هنگامی که برای اولین بار به آنجا می روید؛ می تواند کمی دلهره آور باشد، بنابراین یک راهنمایی ساده در ادامه آورده ایم:

سفر درون شهری

تمام شهرها سرویس اتوبوس درون شهری دارد که معمولاً راحت ترین راه برای جابه جایی داخل شهر می باشد. ابتدا باید بدانید که محل زندگی شما چقدر تا دانشگاه تان فاصله دارد و آیا ارزش این را دارد که برای پس انداز کردن بخشی از پول های تان، برای سرویس دانشجویی هزینه کنید یا خیر.

شهرهای بزرگتر همچنین سیستم حمل و نقل زیرزمینی دارند، مانند مترو در لندن و نیوکاسل. بدین ترتیب شما می توانید برای رفت و آمد یک سال خود از قبل هزینه کنید تا مخارج رفت و آمد را کاهش دهید. برای مسافرت در لندن، می توانیدکارت oyster تهیه کنید، زیرا ارزان ترین گزینه است که می توانید در انواع مختلف سرویس های حل و نقل استفاده کنید.

اگر به اندازه کافی اعتماد به نفس دارید، جابه جایی با دوچرخه بهترین راه برای صرفه جویی در پول است؛ در حالی که دوچرخه سازگار با محیط زیست هم می باشد.

سفرهای بیرون شهری

اگر برای اولین بار است که به بریانیا می آیید، شاید بخواهید از شهرهای متفاوت و مناظر مختلف در زمان اقامت تان بازدید کنید.

برای این منظور دو انتخاب اتوبوس های بین شهری یا قطار پیش روی شماست.

برای گشتن در انگلستان، قطارها معمولاً سریعترین و بهترین انتخاب هستند. با این وجود، باید در اسرع وقت بلیط به مقصد مورد نظر را رزرو کنید تا در هزینه های تان صرفه جویی شود. برای اطلاعات بیشتر درباره پس انداز در کرایه های قطارها، می توانید راهنمای ما را مطالعه کنید.

حتما بخوانید: برای یادگیری زبان انگلیسی کلیک کنید

به احتمال زیاد انتخاب شما خرید یک ریل کارت ۱۶-۲۵ یا یک ریل کارت ۲۶-۳۰ است که با استفاده از آن یک سوم کرایه ها برای شما پس انداز می شود.

اتوبوس های بین شهری نیز انتخاب ارزان تری نسبت به قطارها هستند؛ اما رفتن از نقطه A به B با این اتوبوس ها ممکن است دو برابر زمان ببرد.

از نظر ما بهترین گزینه برای پس انداز کردن، انتخاب مگاباس است که سفرهای بین شهرهای بزرگ را از قیمت یک یورو آغاز می کند. اما اگر نقطه مقصد و مبدأ برای تان مناسب نیست می توانید نشنال اکسپرس (National Express) را انتخاب کنید، که بزرگترین شبکه اتوبوس رانی در تمام انگلستان است. ما نیز برای اطلاع بیشتر شما راهنمای مفصلی در مورد نحوه صرفه جویی هنگام سفر با اتوبوس های بین شهری ارائه داده ایم.

حتما بخوانید: شرایط گرفتن فاند در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاههای خارج کشور +نکات مهم

سفر با هواپیما نیز می تواند انتخاب شما برای سفرهای طولانی تر باشد. برای مثال اگر می خواهید از لندن به ادینبرو (Edinburgh) بروید، می توانید از خطوط هوایی استفاده کنید، هرچند که هزینه آن می تواند گرانقیمت محسوب شود. فهرست ترفندهای ما را مطالعه کنید تا در سفرهای هوایی نیز صرفه جویی مالی داشته باشید!

۹- بدانید که چند ساعت اجازه کار کردن دارید

working in Australia

اگر می خواهید در حین تحصیل، پول بیشتری به دست آورید؛ باید از قوانین کار و گزینه های پیش روی تان در انگلستان اطلاع داشته باشید.

اگر شما از حوزه خارج از اتحادیه اروپا می آیید، می توانید قبل و پس از آغاز دوره ی آموزشی تان در حین تحصیل، تا هفته ای ۲۰ ساعت و در تعطیلات به صورت تمام وقت کار کنید.

اگر از حوزه اتحادیه اروپا می آیید، شما آزادید که هر ساعتی که می خواهید کار کنید، همچنین می توانید پس از فارغ التحصیلی نیز کار کردن خود را ادامه دهید.

حتما بخوانید: ۸ دانشگاه برتر در انگلستان برای دانشجویان بین المللی

با این حال، نباید به شغل های نیمه وقت به عنوان منبع درآمد اصلی برای تأمین هزینه های زندگی در بریتانیا اکتفا کنید. علیرغم این که با کار کردن می توانید اوضاع مالی خود را تقویت کنید، ولی بعید است بتوانید درآمد کافی برای پرداخت هزینه ها داشته باشید، ضمن این که کار کردن در شیفت های طولانی باعث می شود که از تحصیلات خود باز بمانید. راهنمای ما را برای چگونگی برقراری تعادل بین تحصیل و کار خود مطالعه کنید.

قصد مهاجرت یا تحصیل در خارج از کشور را دارید؟ حتما بخوانید

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست