یادگیری زبان خارجی

نحوه یادگیری سریع یک زبان جدید +دانلود منابع مورد نیاز

گاما

آیا می خواهید بدانید که چگونه می توانید بدون نیاز به کلاس‌ های گران قیمت یا نرم افزار یادگیری زبان، سریعا یک زبان جدید یاد بگیرید؟ هیچ راز یا میانبری وجود ندارد – شما فقط باید به زبان جدید خود متعهد باشید، مایل باشید که سخت کار کنید و از اشتباه کردن نترسید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این قسمت از سایت با ما همراه باشید و با مرحله ۱ شروع کنید.

گام ۱ از ۳: غرق شدن در زبان

یادگیری سریع یک زبان

۱-با یک فرد بومی ارتباط برقرار کنید: بهترین راه برای یادگیری یک زبان جدید صحبت کردن آن است. اغلب اوقات، مردم تمام وقت خود را صرف یادگیری گرامر و یادآوری لیست کلمات می کنند، به جای اینکه آن چه که آموخته اند را عملی کنند. صحبت کردن با یک فرد واقعی و زنده به شما کمک می کند تا نسبت به خیره شدن به یک کتاب یا صفحه رایانه احساس انگیزه بیشتری در یادگیری زبان داشته باشید.

  • سعی کنید یک دوست یا همکار پیدا کنید که به زبانی که می خواهید یاد بگیرید، صحبت کند و مایل به صحبت کردن با شما باشد و در تمرین یادگیری زبان جدید کمکتان کند. از طرف دیگر می توانید آگهی ها ها یا پست هایی را در شبکه های اجتماعی آنلاین قرار دهید تا کسی را پیدا کنید که شما را راهنمایی کند تا در یک تبادل زبان با او شرکت کنید.
  • اگر نمی توانید کسی را پیدا کنید که به زبان شما صحبت کند، سعی کنید با شخصی در اسکایپ ارتباط برقرار کنید. مردم کشورهای خارجی غالباً مایل هستند که نیم ساعت مکالمه به زبان مادری خود و نیم ساعت مکالمه به زبان خارجی دیگر داشته باشند. باز کردن یک حساب Hellotalk نیز گزینه دیگری است.
  • روش پیدا کردن فرد بومی را به عنوان مثال برای زبان اسپانیایی در اینجا توضیح داده ایم

۲- هر روز زبان را مطالعه کنید: افراد غالباً ادعا می کنند که زبانی را “پنج سال” مطالعه کرده اند و هنوز مسلط نیستند. اما وقتی می گویند پنج سال، احتمالاً به این معنی این است که آن ها در طول کل این دوره زمانی فقط هفت ساعت در هفته زبان را مطالعه کرده اند. بگذارید یک چیز را روشن کنیم – اگر می خواهید سریع یک زبان جدید یاد بگیرید – یعنی در عرض چند هفته یا چند ماه – باید مجبور شوید هر دو ساعت به مطالعه زبان بپردازید.

  • یادگیری زبان مبتنی بر تکرار است – تکرار چیزی در مغز شما ، تا زمانی که شما آن را به راحتی به خاطر بیاورید. اگر بین جلسات مطالعه بیش از حد فاصله بیافتد، بیشتر مستعد این هستید که آخرین باری که چیزی آموخته اید را فراموش کنید و زمان مطالعه ارزشمند را هدر خواهید داد تا به چیزی که قبلاً آموخته اید برگردد.
  • با مطالعه هر روز می توانید این زمان تلف شده را کاهش دهید. در مورد یادگیری زبان هیچ روش کوتاه و میانبر و معجزه آسایی وجود ندارد – فقط باید در معرض آن قرار بگیرید.

۳- در سریع ترین زمان ممکن یک فرهنگ لغت تهیه کنید: داشتن یک فرهنگ لغت با شما باعث صرفه جویی در وقت و کاهش ناامیدی می شود، بنابراین در اسرع وقت روی این روش سرمایه گذاری کنید!

این اقدام شما می تواند یک فرهنگ لغت واقعی، فیزیکی یا یک برنامه فرهنگ لغت در تلفن همراهتان باشد – شما فقط باید هر زمان که نیاز به یک کلمه ای داشتید سریعاً به آن مراجعه کنید.

  • داشتن یک فرهنگ لغت به شما امکان می دهد کلمات لازم را در یک لحظه متوجه شوید. این امر به ویژه در هنگام مکالمه با یک گوینده بومی بسیار مهم است؛ مخصوصا وقتی که نمی خواهید جریان گفتگو را با عدم یادآوری یک کلمه مختل کنید. علاوه بر این، جستجوی کلمه و استفاده از آن بلافاصله در یک جمله به شما در تثبیت کلمه در حافظه بلند مدتتان کمک می کند.
  • همچنین می توانید لحظات تصادفی در طول روز فرهنگ لغت را مرور کنید – وقتی در یک فروشگاه مواد غذایی منتظر هستید، وقتی در محل کار قهوه می خورید یا در ترافیک نشسته اید یا در صف فروشگاه هستید. شما می توانید روزانه ۲۰ یا ۳۰ کلمه اضافی یاد بگیرید!
  • بهترین فرهنگ لغت زبان آلمانی، انگلیسی، عربی

۴- به زبان انتخابی خود فیلم تماشا کنید، چیزی گوش دهید، بخوانید و بنویسید: غرق کردن خود در یک زبان به معنای انجام تمام فعالیت هایی است که شما به طور معمول به زبان مادری تان انجام می دهید، فقط به جای زبان مادری از زبان جدید کارهایی مثل خواندن، نوشتن، دیدن و گوش دادن را انجام می دهید.

  • احتمالاً آسان ترین کاری که می توانید انجام دهید، تماشای برنامه های تلویزیونی یا فیلم ها به زبانی است که می خواهید یاد بگیرید. سعی کنید از استفاده از زیرنویس ها خودداری کنید، زیرا تمایل دارید به آن ها اعتماد کنید.
  • برای آسانتر کردن امور، سعی کنید نمایش ها یا فیلم هایی را ببینید که در مورد موضوع آن ها پیش زمینه دارید یا قبلا نسخه های دوبله شده آن ها را تماشا کرده اید. زیرا با داشتن پیش زمینه، به شما کمک می شود تا معانی کلمات و عبارات را رمزگشایی کنید.
  • بهترین فیلم ها برای زبان آلمانی، انگلیسی، عربی، فرانسه، اسپانیایی، ایتالیایی، سایر زبانها

۵-همچنین باید سعی کنید به زبان جدید خود بخوانید و بنویسید: روزنامه یا مجله تهیه کنید و سعی کنید روزانه یک مقاله بخوانید – به جستجوی کلماتی بپردازید که آن ها را نمی فهمید و سپس آن ها را در فرهنگ لغت خود یادداشت کنید. همچنین باید سعی کنید چند چیز ساده را به زبان جدید خود بنویسید – خواه کارت پستال باشد یا لیست خرید.

۶-پادکست ها را دانلود کنید یا شبکه های رادیویی را با زبان جدید خود تنظیم کنید : این یک روش عالی برای غوطه ور شدن در زبان در حین حرکت یا انجام کارهایتان است . این کار نه تنها به درک شنوایی شما کمک می کند بلکه به شما امکان می دهد تا تلفظ صحیح کلمات و عبارات رایج را بشنوید.
تنظیمات زبان خود را در تمام دستگاه های الکترونیکی تان تغییر دهید : تا بتوانید کلماتی را که قبلاً می شناختید به زبان جدید ببینید.

۷-به آهنگ های آن زبان گوش دهید با زیرنویس همان زبان : سعی کنید اشعار را یاد بگیرید، سپس منظور و معنی آن ها را بررسی کنید. به این ترتیب، اگر دوباره آن را بشنوید، می توانید کاملا آن را بفهمید و با خودتان تکرار کنید. آهنگ های زبان انگلیسی، آلمانی، ترکی استانبولی، فرانسه

۸- از کشوری که زبان انتخابی شما در آن صحبت می شود، بازدید کنید: بدیهی است که اگر می توانستید در کشوری که زبان جدید شما در آن صحبت می شود، بروید، این کار را انجام می دادید و وقت خود را هدر نمی دادید.

  • خود را مجبور به تعامل با افراد محلی کنید – خواه از شما راهنمایی بخواهند، یک معامله را در یک فروشگاه انجام دهید یا به آن ها سلام بگویید – با این تمرین می توانید راه های جدید بیان عبارات مختلف مثل احوالپرسی را یاد بگیرید.
  • مهم نیست که مهارت های شفاهی شما چقدر سطحی یا پیشرفته است، کافی است کمی تلاش خود را افزایش دهید و به زودی متوجه پیشرفت گسترده در واژگان ، دستور زبان و تلفظ خود خواهید شد.

گام ۲ از ۳: تمرکز روی مهم ترین چیزها

یادگیری سریع یک زبان-2

۱- قبل از یادگیری حروف الفبا چند کلمه خوش آمد گویی را به زبان مورد نظرتان بیاموزید: به این ترتیب وقتی الفبای زبان ها را یاد می گیرید، از قبل کلمات بسیار اساسی را می شناسید. به عنوان مثال: سلام، خداحافظ، حالت چطوره؟ من خوبم ، اسمش چیه ، اسم من … و غیره.

۲- در صورت لزوم، الفبای زبانی که یاد می گیرید را هم بیاموزید: این کار به طور قابل توجهی برای شما راحت تر خواهد بود و قادر خواهید بود کلمات را بخوانید و تلفظ کنید که به شما کمک می کند تا با سهولت بیشتر آن ها را به خاطر بسپارید. هنگام جستجوی کلمات باید تلفظ آن ها را نیز یاد بگیرید.

۳- یادگیری واژگان: تسلط بر واژگان اساسی، احتمالاً یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید هنگام یادگیری یک زبان جدید انجام دهید. حتی اگر نمی توانید جملات کامل را درک کنید، امکان انتخاب کلمات کلیدی می تواند به شما در درک معنای کلی یک گفتار یا متن کمک کند.

۴-روی ۱۰۰۰ کلمه متداول متمرکز شوید: یادگیری ۱۰۰ کلمه با بیشترین استفاده در یک زبان معین، راهی هوشمندانه برای شروع است. از آن جا به بعد، می توانید راه خود را برای ۱۰۰۰ کلمه برنامه ریزی کنید . تخمین زده می شود که یادگیری ۱۰۰۰ کلمه متداول در یک زبان به شما امکان می دهد ۷۰٪ از هر متن را درک کنید.

۵-روی واژگانی که بیشتر برای شما مهم است، تمرکز کنید – لغات شغلی را بیاموزید: اگر در حال یادگیری یک زبان برای تجارت هستید، وقت خود را برای یادگیری کلماتی مثل گونه های مختلف ماهی تلف نکنید (که فقط در صورت مسافرت رفتن، و رفتن به غواصی ممکن است به دردتان بخورد!)

  • همچنین باید واژگانی را که به طور خاص به شما مربوط می شود را بیاموزید. بنابراین می توانید در مورد زندگی و پیشینه خود با افرادی که ملاقات می کنید، صحبت کنید.

۴- یاد بگیرید که به زبان جدید حساب کتاب کنید: برای شروع به یادگیری تا عدد ده پیش بروید، زیرا معمولاً ساده ترین چیز برای حفظ کردن است. هر روز مجموعه جدیدی از ده عدد را بیاموزید، هر روز ادامه دهید تا زمانی که از میزان بالایی که می توانید حساب کنید راضی باشید. اگر برای یک چالش آماده هستید، تمام اعداد را تا صد در یک روز حفظ کنید.

۵- در مورد دستور زبان بیش از حد نگران نباشید: دلیل این که اکثر مردم نمی توانند بیشتر زبانی را که سال ها در مدرسه وقتشان را برایش صرف کرده اند به خاطر بیاورند، این است که برنامه های درسی مدارس تمایل دارند که وقت زیادی را صرف یادگیری دستور زبان و زمان بسیار کمی را صرف گفتار کنند. این روش بسیار قدیمی است – اگر می خواهید سریع یک زبان را یاد بگیرید، اول باید یاد بگیرید که چگونه مکالمه کنید . قوانین ساختاری گرامر بعداً در ذهن شما الگو سازی خواهد شد.

  • البته، نمی ‌شود انکار کرد که دستور زبان مهم نیست – باید یاد بگیرید که چگونه افعال اساسی روزمره را پیوسته و به یک جمله صحیح از نظم کلمات صحیح بگویید.
  • نکته این است که شما نباید ساعت ها و ساعت ها را صرف یادگیری جداول فعل بصورت دلخواه کنید، یا در مورد شرایط خاصی که در آن می توانید از یک جمله خاص استفاده کنید نگران باشید. این چیزها را وقتی زبان جدیدی را می خوانید، ناخوداگاه یاد خواهید گرفت!
  • بهترین روش یادگیری گرامر (دستور زبان) یک زبان خارجی را در اینجا توضیح داده ایم

۶- کار کردن روی تلفظ: تلفظ چیز دیگری است که در آن باید انرژی های خود را متمرکز کنید. درصورتی که آن ها را چنان عجیب و غریب بیان کنید که درک آن ها برای طرف مقابل امکان پذیر نباشد، هیچ معنایی در حفظ صدها کلمه و عبارت وجود نخواهد داشت. بنابراین بسیار مهم است که هنگام یادگیری یک کلمه، تلفظ را نیز همزمان با آن یاد بگیرید.

  • یادگیری تلفظ از روی کتاب دشوار است – بنابراین به همین دلیل است که می گوییم گپ زدن و چت کردن با افراد بومی (با استفاده از برنامه های نرم افزاری با حضوری مفید است ). برای یادگیری نحوه صحیح تلفظ باید واقعاً کلمه را با صدای بلند بیان کنید.
  • اگر در حال تمرین با یک شخص واقعی هستید، مطمئن باشید که وقتی نادرست یک کلمه را تلفظ می کنید، آن ها خیلی سعی نمی کنند که تلفظ شما را تصحیح کنند و در این مورد سختگیرانه عمل نمی کنند. در نتیجه ممکن است هرگز به طور کامل از اشتباه خود آگاه نشوید. به یاد داشته باشید – تلفظ می تواند تفاوت بین خوب صحبت کردن یک زبان و روان صحبت کردن در یک زبان را نشان دهد.

۷- از اشتباه کردن نترسید: هنگامی که یک زبان جدید را یاد می گیرید، نباید از اشتباه کردن هراس داشته باشید، در غیر این صورت خیلی زود خسته خواهید شد.

  • شما به عنوان فردی که در حال یادگیری زبان جدید می باشد، مجبورید خود را در چند موقعیت چالش برانگیز و سخت هم قرار دهید، اما مسئله بزرگ چیست؟ مشکل اصلی این جاست زمانی که با افراد بومی صحبت می‌ کنید، آن ها بیش از حد در مورد اشتباهات شما حساس نیستند و همین که برای یادگیری زبان جدید تلاش می کنید ، تحسینتان می کنند.
  • در این قسمت هدف شما رسیدن به کمال و نهایت کار نیست، بلکه هدف تان باید پیشرفت کردن باشد. اشتباه کردن (و یادگیری از آن ها ) به شما در پیشرفت کمک می کند.

گام ۳ از ۳: با استفاده از نرم افزار و برنامه های یادگیری زبان

استفاده از نرم افزار و برنامه های یادگیری زبان

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست